Przejdź do głównej zawartości

Drapieżny pocałunek

"Okazałe prostokątne gmachy- wyobrażał sobie, że tętnią życiem, podobnie jak te w jego mieście." 

Drapieżny pocałunek to historia o mnie i moich kolegów z gangu. Jesteśmy młodzi i zdolni a do tego powiązani z neapolitańską kamorrą. 
Nasza codzienność to wieczna wojna. Liczne ofiary i zabójcy gdzie za wszystko trzeba zapłacić wysoką cenę. Im większy w nas gniew i okrucieństwo tym dłuższe nasze życie. 
Zapewnimy wam dużą dawkę adrenaliny i władzy, bo właśnie ją zdobędziemy. W nasze ręce wejdzie kontrola nad narkotykami w Forcelli. Nie podoba się to jednak niektórym i będą próbowali odebrać nam kontrolę. 

"Roberto Saviano wraz z Mauriziem Brauccim i Claudiem Giovannesim zostali nagrodzeni Srebrnym Niedźwiedziem za scenariusz do filmu Piranie, adaptacji Chłopców z paranzy." 


Więc skoro film jest tak dobrze oceniany, co musi skrywać książka ? 
Już za moment się dowiecie. 


Jak już wyżej można się doczytać, książka jest pełna emocji, brutalności i ofiar. Małoletni walczą o swoje życie i przyszłość. Nie boją się niczego a rosnący w nich gniew gwarantuje im kolejne bicie serca. 
Autor zadbał o każdy detal. Historia jest bardzo przejmująca, pełna zwrotów akcji i opisów przyprawiających o zawrót głowy. Tu nie można się nie bać. Każdą akcję przeżywamy razem z chłopcami i mamy wrażenie jak byśmy stali gdzieś obok nich, walczyli z nimi. 

"Carlito's Way przytknął ręce do piersi, jakby chciał sprawdzić, czy na pewno jeszcze oddycha." 

Historia jest spójna z poprzednią częścią i na początku wplata lekkie przypomnienie chłopców i ich przygód. Jednocześnie to juz ostatni tom, który zamyka całość. Zamknięcie jest szokiem bo nim się spojrzałam to już kończyłam książkę i liczyłam na kolejny tom. Dodatkowo autor zadbał o moralność czytelnika i pozostawił słów kilak od siebie. To bardzo ważny element tej książki. I jeśli książka nie robi na was wrażenia, to przeczytajcie chociażby ze względu na koniec. 
Mam wrażenie, że ten tom jest bardziej emocjonujący, pełniejszy i lepiej dopracowany. Wciąga bardziej niż poprzedni. 
Dodatkowym plusem jest też podział książki na 3 części a następnie podział tych części na rozdziały. 


Co tu dużo mówić. Polecam tą książkę i daje 10/10 ! Podczas czytania sami będzie łapać się za serce i sprawdzać czy żyjecie. 
Dziękuję Wydawnictwu Sonia Draga za możliwość zrecenzowania. 

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Szeptucha

Cześć wszystkim ;) Jestem Gosia i właśnie ukończyłam studia medyczne ! TAK BRAWO JA! Musicie coś o mnie wiedzieć bo to tak nie ładnie tylko tyle powiedzieć i zabrać Was do książki.  Więc tak.. po pierwsze NIE wierzę w Bogów..ani żadne zabobony. Po drugie..muszę odbyć praktyki i wiecie co ? Mama załatwiła mi praktyki u SZEPTUCHY !!! rozumiecie to? Mam wciskać ludziom kit, że jakiś kamyk może ich uleczyć. I na dodatek moją najlepsza przyjaciółka twierdzi, że to najlepsza szeptucha. Szkoda tylko, że mieszka na jakiejś wsi gdzie jest pełno kleszczy i bakterii. O matko. I co najgorsze mam spędzić tam cały rok !! Nie wiem po co tam idę skoro chcę być lekarzem. W sumie to boję się trochę tej szeptuchy..bo co jeśli tam nie ma ubikacji ? Ona sama to pewnie stara babuleńka, która nie będzie umiała internetu. Po co ja tam jadę, przecież ja nie umiem odróżnić margerytki od rumianka ! Jedno Wam mogę obiecać ! ogromną ilość mojej gadaniny, śmiechu i informacji. Informacji o domowych sposobac

Kłamstwa

Jestem Joe i chce się z Wami podzielić moją historia. Mam śliczna i cudowną żonę Mel oraz synka Williama. Wiodę normalne życie pełne przygód z życia synka, obowiązków męża i nauczyciela. Mam wielu przyjaciół w tym Bena.  William kocha autka, jak każdy chłopak, ma jednak bardzo dobry wzrok i podczas przejażdżki zauważył auto mamusi. Wiadomo,że trzeba mamie zrobić niespodziankę. Ta niespodzianka ma jednak wpływ na moje późniejsze życie. Bo nagle Ben upadł a William ma atak astmy. Od tego dnia zaczyna się mój koszmar pełen nerwów, łez i obaw. "Nie powinnaś cały czas tańczyć jak Ci zagra. Może raz na jakiś czas niech on zobaczy, jak to jest, kiedy nie wie, gdzie jesteś, a nie na odwrót."   Ben znika a moje życie nabiera dziwnego obrotu. Ktoś korzysta moich social mediów, szpieguje mnie i grozi. Nie wiem komu mam ufać a komu nie.. Książka pełna jest akcji, emocji i współczucia.  Czyta się ją bardzo szybko.Narracja jest miła i przyjemna. Całość dynamiczna a konie

lżejszy od fotografii - o Grzegorzu Ciechowskim

Dzisiejszy post będzie inny niż wszystkie. Dzisiejszy post jest efektem wielu emocji, wspomnień jak i ogromnego zdziwienia. Dzisiejszy post będzie o sztuce tworzenia. Tak dobrze czytacie. O sztuce tworzenia książki, która jest nie tylko cudnie napisana..jest też pięknie wydana i zapakowana.  " Pamiętaj, żeby nigdy się nie poddawać"   Kiedy dostałam wiadomość od Wydawnictwa Literackiego, nie mogłam uwierzyć w to co czytam. Kiedy dostałam paczkę nie mogłam uwierzyć w to co widzę. A widzę piękne pudełko w Republikańskie pasy. Książkę, której okładka jest jak z materiału. Widzę biografię, która ma ponad 600 stron. Lecz czy da się napisać biografię aż na tyle? Bałam się, że będzie nudna,zwykła. Lecz jest zupełnie inna. Jest pełna zdjęć w dobrej jakości. Rozdziały mówiące o tym co będzie a jednocześnie wykorzystujące teksty utwór Republiki. Lżejszy od fotografii to wspomnienia, które tworzą niezwykła aurę.  " Ktoś taki, kogo chciałbym spotkać w gorący dzień na ro