Przejdź do głównej zawartości

Kości proroka

Kości proroka to 3-wątkowa historia, którą poznamy idealnie dzięki Aktom sprawy czyli mapie myśli:

Wątek 1.
1. Bułgarski Płowdiw - tu toczy się śledztwo w sprawie morderstwa polskiego posła .Przemysław Tarkowski potrzebuje wyjaśnienia swojej śmierci. Ukrzyżowany niczym Jezus. Na ciele dziwne znaki. Wyniki sekcji wskazujące na Jana Chrzciciela. Zginął w teatrze antycznym. Czy to mafia? Co się stało ?
 2. Margarita- detektyw, który wiele dziwnych sprawa ma już rozwiązanych. Jej problemy polegają na kontakcie z matką i historii sprzed 8 lat. Czy uda jej się rozwiązać sprawę? 


              "Mieszkam w Pułapce. Tak się nazywa ta plątanina uliczek, gdzie nie chce przyjechać żaden taksówkarz.  Ten, który mnie tu przywiózł od razu wyzerował licznik" 



Wątek 2. 
1.  XII wiek,Cesarstwo Bizantyjskie. Spotykamy bogomiłów , którzy wędrują do Konstantynopola. Ich celem jest dwór Cesarza. Mają za zadanie dostarczenie Tajemnej Świętej Księgi. 
2. Brat Cyryl chce zanieść kości brata Alberta, aby spoczęły w świętej ziemi

"Pierwszą literę Abiasz postawił dopiero następnego dnia po wschodzie słońca, chociaż nie mógł się tego doczekać a z niepokoju i niecierpliwość nie zasnął tego wieczoru"


Wątek 3. 
1. I wiek na Ziemi Świętej. Apostołowie wraz z nauczycielem wyruszają na spotkanie z Mesjaszem.


Podsumowanie:
Trzy niezależne wątki. 3 oddzielne historie. Czy coś je łączy? 
Imponująca. Trudno przydzielić konkretny typ pisania. Zawiera sporo wątków historycznych. Karty są odkrywane stopniowo. Pod wpływem  wydarzeń każde z bohaterów się zmienia.  Schematy nie są zatarte. Literacka uczta. 

"Silne kobiety od zawsze zmieniały bieg historii" 
Ałbena Grabowska stworzyła książkę perfekcyjna. Połączyła 3 niezależne światy. Zbudowała napięcie, wciągnęła do niezwykłego świata a do tego zaintrygowała.  Religia, historia, podróż, kryminał i miłość...mieszanka wybuchowa dająca perfekcyjny koniec.
Za książkę dziękuję Wydawnictwu Marginesy. 
Znaleźć można również na https://czytampierwszy.pl

Komentarze

  1. Jestem szczerze zaintrygowana tą książką. Liczę, że się nie rozczaruje. Takie bałkańskie klimaty bardzo mnie kręcą. A tu jeszcze szykuje się intryga na miarę Dana Browna. Zapowiada się kilka nieprzespanych nocy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku się bałam, że zbyt religijne i wgl. Balans między światami perfekcyjny. Ogólnie bardzo dużo o "świecie" się dowiedziałam. Fajnie jest to opisane i wprowadzone. Naprawdę warto ;) Zapraszam do obserwacji bo walczę o kolejne tego typu ^^

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Szeptucha

Cześć wszystkim ;) Jestem Gosia i właśnie ukończyłam studia medyczne ! TAK BRAWO JA! Musicie coś o mnie wiedzieć bo to tak nie ładnie tylko tyle powiedzieć i zabrać Was do książki.  Więc tak.. po pierwsze NIE wierzę w Bogów..ani żadne zabobony. Po drugie..muszę odbyć praktyki i wiecie co ? Mama załatwiła mi praktyki u SZEPTUCHY !!! rozumiecie to? Mam wciskać ludziom kit, że jakiś kamyk może ich uleczyć. I na dodatek moją najlepsza przyjaciółka twierdzi, że to najlepsza szeptucha. Szkoda tylko, że mieszka na jakiejś wsi gdzie jest pełno kleszczy i bakterii. O matko. I co najgorsze mam spędzić tam cały rok !! Nie wiem po co tam idę skoro chcę być lekarzem. W sumie to boję się trochę tej szeptuchy..bo co jeśli tam nie ma ubikacji ? Ona sama to pewnie stara babuleńka, która nie będzie umiała internetu. Po co ja tam jadę, przecież ja nie umiem odróżnić margerytki od rumianka ! Jedno Wam mogę obiecać ! ogromną ilość mojej gadaniny, śmiechu i informacji. Informacji o domowych sposobac

Kłamstwa

Jestem Joe i chce się z Wami podzielić moją historia. Mam śliczna i cudowną żonę Mel oraz synka Williama. Wiodę normalne życie pełne przygód z życia synka, obowiązków męża i nauczyciela. Mam wielu przyjaciół w tym Bena.  William kocha autka, jak każdy chłopak, ma jednak bardzo dobry wzrok i podczas przejażdżki zauważył auto mamusi. Wiadomo,że trzeba mamie zrobić niespodziankę. Ta niespodzianka ma jednak wpływ na moje późniejsze życie. Bo nagle Ben upadł a William ma atak astmy. Od tego dnia zaczyna się mój koszmar pełen nerwów, łez i obaw. "Nie powinnaś cały czas tańczyć jak Ci zagra. Może raz na jakiś czas niech on zobaczy, jak to jest, kiedy nie wie, gdzie jesteś, a nie na odwrót."   Ben znika a moje życie nabiera dziwnego obrotu. Ktoś korzysta moich social mediów, szpieguje mnie i grozi. Nie wiem komu mam ufać a komu nie.. Książka pełna jest akcji, emocji i współczucia.  Czyta się ją bardzo szybko.Narracja jest miła i przyjemna. Całość dynamiczna a konie

lżejszy od fotografii - o Grzegorzu Ciechowskim

Dzisiejszy post będzie inny niż wszystkie. Dzisiejszy post jest efektem wielu emocji, wspomnień jak i ogromnego zdziwienia. Dzisiejszy post będzie o sztuce tworzenia. Tak dobrze czytacie. O sztuce tworzenia książki, która jest nie tylko cudnie napisana..jest też pięknie wydana i zapakowana.  " Pamiętaj, żeby nigdy się nie poddawać"   Kiedy dostałam wiadomość od Wydawnictwa Literackiego, nie mogłam uwierzyć w to co czytam. Kiedy dostałam paczkę nie mogłam uwierzyć w to co widzę. A widzę piękne pudełko w Republikańskie pasy. Książkę, której okładka jest jak z materiału. Widzę biografię, która ma ponad 600 stron. Lecz czy da się napisać biografię aż na tyle? Bałam się, że będzie nudna,zwykła. Lecz jest zupełnie inna. Jest pełna zdjęć w dobrej jakości. Rozdziały mówiące o tym co będzie a jednocześnie wykorzystujące teksty utwór Republiki. Lżejszy od fotografii to wspomnienia, które tworzą niezwykła aurę.  " Ktoś taki, kogo chciałbym spotkać w gorący dzień na ro