Przejdź do głównej zawartości

Sekta powraca

Sofia, Wpis 40567
Sekta dalej mnie prześladuje. To już dwa lata od ucieczki. Miałam wrócić do normalnego świata..lecz koszmary spędzają mi sen z powiek. Marzyłam o dniu ucieczki. Marzyłam, że wszystko się zmieni. Marzyła o uratowaniu innych ludzi z sekty.
Pragnę by to wszystko okazało się tylko snem. Snem, z którego jeden ruch mnie wybudzi.
Dni mijają a sen nie chce się skończyć. Noc to sny z przeszłości..dzień to codzienność, którą prześladują podejrzenia od ludzi. Jestem jak w 24 godzinnym horrorze.
Oswald jest w końcu w więzieniu. Czeka go rozprawa. Lecz czy taka kreatura może czuć skruchę ? Jego znajomości sięgają wszelkich krańców świata. Jego cel to ja. Zemsta na mnie.
Muszę to przełamać. Muszę zerwać te łańcuchy trzymające mnie przy sekcie. Niech ludzie poznają prawdę.
Tylko pytanie, czy ktoś mi uwierzy ? Oswald próbuje zawładnąć nad kolejnymi ludźmi, których stawia przeciwko mnie. Bo kto inny chciałby mnie zniszczyć ? Czy moje życie wróci do normalności?  Czy to się kiedyś skończy...



Sekta powraca to drugi tom serii o sekcie z wyspy mgieł. Projekt, w którym Sofia myślała, że ma zaszczyt uczestniczyć, okazał się sektą, która obecna jest w każdym jej kroku. 
Pierwsza rzecz jaka rzuca się podczas czytania oby tomów, to szok. Szok, że można tak łatwo omotać człowieka. To aż nie do pomyślenia, jak łatwo można zapanować nad drugim człowiekiem i go zniewolić. "Szok i niedowierzanie" to jedyny zwrot, który jest w stanie określić nasze myśli podczas czytania tej historii. 

"Po ostatniej wspólnej podróży promem, gdy Madeleine stworzyła nową grupę, sądził, że członkowie sekty będą się spotykać na lądzie. Snuć wspomnienia, pisać pełne uwielbienia listy do Oswalda w więzieniu. Nie przypuszczał, że mogą wrócić na wyspę. " 



Prócz wyżej wymienionych emocji, odczuwam złość. Złość na ludzi, że są tak łatwo wierni i mimo wszelkich mediów, dostępu do wszystkiego, nadal nie potrafimy mieć swojego zdania i dajemy sobą manipulować. Sekt na świecie jest tysiące jak nie miliony, mamy ogromne zasoby wiedzy a mimo to dajemy wciągnąć się do ich świata. Ta lektura uświadamia ludzkie błędy i zachęca do głębszego zapoznania z tematem sekt. 

"Wielu z nich pobyt w sekcie zniszczył. [..] A jednak ci ludzie tutaj zachowywali się jak gdyby nigdy nic się nie stało, nie było żadnego procesu."

Kreacja bohaterów to majstersztyk. Są tak realni, że mamy wrażenie jakby byli obok nas. Jak by nas otaczali. Franz to typ manipulatora, którego możemy znaleźć w codziennym życiu. Z pozoru postać, której nie musimy się bać. Jednak strona za stroną a sami stajemy się Sofią. 


Drugi tom, jest równie pewnie i dynamicznie prowadzony. Jesteśmy już lekko przygotowani co może się stać, przez co nasze emocje nie szaleją tak mocno jak w pierwszym. Dla jednych może być to minusem, dla mnie to oznaka spójności. 
Zdecydowanie polecam każdemu. To nie jest książka na wieczór. To raczej lektura, z którą powinniśmy się zapoznać i wziąć do serca. To głęboki tekst, który może z pozoru nas nie poruszać. Lecz zasieje w nas ziarenko niepokoju. 

Daje 10/10 i już sięgam do trzeciego tomu ! 
Dziękuję Wydawnictwu Bukowy Las za porwanie mnie do świata sekty. 

Komentarze

  1. Mam w planach pierwszy tom :)
    Pozdrawiam i miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaciekawilas mnie bo jakos wczesniej nie zwracalam uwagi na te ksiazki, ale moze jak bede miala okazje to po nie siegne 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam trzecią część "Dzieci Sekty" i na bank kupię dwie wcześniejsze, bo kocham tę historię całym sercem =)

    OdpowiedzUsuń
  4. mam w planach i to bardzo bliskich!
    https://ksiazkioczamirudej.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale zachęciłaś mnie do sięgnięcia po ten tytuł. Z pewnością niedługo się zaopatrzę w oba tomy. :)

    Pozdrawiam,
    Adrianna czytasiee.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi bardzo ciekawie, jak tylko będę miała okazję to zwórcę na nie baczniejszą uwagę :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam pierwszego tomu, ale po Twojej recenzji zdecydowanie sięgnę po tę serię! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Szeptucha

Cześć wszystkim ;) Jestem Gosia i właśnie ukończyłam studia medyczne ! TAK BRAWO JA! Musicie coś o mnie wiedzieć bo to tak nie ładnie tylko tyle powiedzieć i zabrać Was do książki.  Więc tak.. po pierwsze NIE wierzę w Bogów..ani żadne zabobony. Po drugie..muszę odbyć praktyki i wiecie co ? Mama załatwiła mi praktyki u SZEPTUCHY !!! rozumiecie to? Mam wciskać ludziom kit, że jakiś kamyk może ich uleczyć. I na dodatek moją najlepsza przyjaciółka twierdzi, że to najlepsza szeptucha. Szkoda tylko, że mieszka na jakiejś wsi gdzie jest pełno kleszczy i bakterii. O matko. I co najgorsze mam spędzić tam cały rok !! Nie wiem po co tam idę skoro chcę być lekarzem. W sumie to boję się trochę tej szeptuchy..bo co jeśli tam nie ma ubikacji ? Ona sama to pewnie stara babuleńka, która nie będzie umiała internetu. Po co ja tam jadę, przecież ja nie umiem odróżnić margerytki od rumianka ! Jedno Wam mogę obiecać ! ogromną ilość mojej gadaniny, śmiechu i informacji. Informacji o domowych sposobac

Kłamstwa

Jestem Joe i chce się z Wami podzielić moją historia. Mam śliczna i cudowną żonę Mel oraz synka Williama. Wiodę normalne życie pełne przygód z życia synka, obowiązków męża i nauczyciela. Mam wielu przyjaciół w tym Bena.  William kocha autka, jak każdy chłopak, ma jednak bardzo dobry wzrok i podczas przejażdżki zauważył auto mamusi. Wiadomo,że trzeba mamie zrobić niespodziankę. Ta niespodzianka ma jednak wpływ na moje późniejsze życie. Bo nagle Ben upadł a William ma atak astmy. Od tego dnia zaczyna się mój koszmar pełen nerwów, łez i obaw. "Nie powinnaś cały czas tańczyć jak Ci zagra. Może raz na jakiś czas niech on zobaczy, jak to jest, kiedy nie wie, gdzie jesteś, a nie na odwrót."   Ben znika a moje życie nabiera dziwnego obrotu. Ktoś korzysta moich social mediów, szpieguje mnie i grozi. Nie wiem komu mam ufać a komu nie.. Książka pełna jest akcji, emocji i współczucia.  Czyta się ją bardzo szybko.Narracja jest miła i przyjemna. Całość dynamiczna a konie

Kości proroka

Kości proroka to 3-wątkowa historia, którą poznamy idealnie dzięki Aktom sprawy czyli mapie myśli: Wątek 1. 1. B ułgarski Płowdiw - tu toczy się śledztwo w sprawie morderstwa polskiego posła . Przemysław Tarkowski potrzebuje wyjaśnienia swojej śmierci. Ukrzyżowany niczym Jezus. Na ciele dziwne znaki. Wyniki sekcji wskazujące na Jana Chrzciciela. Zginął w teatrze antycznym. Czy to mafia? Co się stało ?  2. Margarita- detektyw, który wiele dziwnych sprawa ma już rozwiązanych. Jej problemy polegają na kontakcie z matką i historii sprzed 8 lat. Czy uda jej się rozwiązać sprawę?                "Mieszkam w Pułapce. Tak się nazywa ta plątanina uliczek, gdzie nie chce przyjechać żaden taksówkarz.  Ten, który mnie tu przywiózł od razu wyzerował licznik"  Wątek 2.  1.  XII wiek,Cesarstwo Bizantyjskie. Spotykamy bogomiłów , którzy wędrują do Konstantynopola. Ich celem jest dwór Cesarza. Mają za zadanie dostarczenie Tajemnej Świętej Księgi.  2. Brat Cyryl chce zan