Przejdź do głównej zawartości

Żmijowisko

Zaginiona
Zaginęła młoda dziewczyna. Ada jest nastolatką i chce zostać modelką. Przy sobie zawsze ma telefon. Ostatni raz widziana podczas grilla w Żmijowisku. 
Rodzice nie pamiętają jak była ubrana ani kiedy zaginęła. Podczas imprezy nawiązała się kłótnia podczas której panował chaos. Właśnie wtedy widziano dziewczynę ostatni raz. Nastolatka jest obrażona na rodziców, gdyż chciała jechać na obóz, niestety została zmuszona do uczestnictwa w spotkaniu znajomych z czasów studenckich jej rodziców. 
Jeśli ktokolwiek z Państwa widział nastolatkę, prosimy o kontakt. 
Poszukiwania trwają już rok i nie przyniosły żadnych efektów. Wszelkie podejrzenia, wspomnienia prosimy konsultować. Być może dzięki Państwu uda się rozwikłać zagadkę. 



Czy coroczny wyjazd może coś skrywać? Czy uda się rozwiązać zagadkę sprzed roku ? Co skrywa Żmijowisko ? Czu uda się odnaleźć Adę ? 
Żmijowisko to z pozoru następna książka Wojciecha Chmielarza...ale pisana z delikatna nutą inności.   "Mistrzowski thriller Wojciecha Chmielarza. 
Ostatnie wspólne wakacje... Tragedia, która niszczy. Czas, który nie przynosi pocieszenia. Koniec, od którego nie ma ucieczki."~Lubimyczytać.pl 

Dominuje nie triller a psychologia. Autor bardzo dogłębnie opisuje odczucia bohaterów i ich przemyślenia. Warto podkreślić, że są one realistyczne i przyprawiają o chwilowe dreszcze. Nie skupiamy się tylko na pogrążonych w rozpaczy rodzicach, lecz na całym zgromadzeniu. Z pozoru ludzie, których łączą wspomnienia i studia lecz z biegiem czasu poznajemy nowe fakty i uczucia. To oni nadają tempa całej książki. Całość jest spójna mimo przechodzenia z osoby na osobę i pozwala na zastanowienia, co będzie dalej.  Autor poświęcił ogrom pracy przy tworzeniu bohaterów. Nikt nie jest idealny przez co wydaje się bardziej autentyczny i tak jakby żyjący gdzieś obok. Jest dokładna ale bez nadmiernego rozpisu. Jest po prostu szczera, tematyczna i trudna w ocenie. 

"Pociągnęła nosem. Odetchnęła głęboko. Raz jeszcze przeczytała esemsy, a potem weszła w katalog ze zdjęciami" 

Książka na dzień dobry zaczyna się historią, która zbija z tropu, jest zwykła ale coś kryje. Mam wrażenie, że to od tego momentu zaczynamy podejrzewać kto zawinił i rozwija się tajemnica.  Wstęp określa nam, że książka z banalnym tematem zaginięcia nie będzie prosta. Z jednej strony dążymy do odnalezienia zaginionej ale z drugiej chcemy rozwikłać problemy dręczące tych ludzi. Przed napisaniem tej recenzji spędziłam wiele czasu na czytaniu ocen. Każde słowa płaszczą tą lekturę. Trudno opisać jej charakter. 


" - Mam dla niej wielkiego białego banan, który mógłby ją zainteresować- usłyszała i zaraz potem rozległ się obrzydliwy, głośny rechot. - Chodź, bambo! Mamy bana! " 


Książki tego autora mają w sobie jakis fragment, który zbija z tropu. Tak też jest tutaj. Wstawka o prostytutce jest tak napisana i skonstruowana, niczym znak rozpoznawczy dla Pana Wojciecha.  Wulgaryzmy i slang dodaje pikanterii i realności. 

Jeszcze żadna książka nie sprawiła mi takiego problemu w ocenie. Jest wyjątkowa lecz jednocześnie trudna do opisu . Każde słowa ją spłaszczają a wydobycie jej charakteru jest trudne bez spojlera. Polecam ją bo mnie oczarowała. Daje 9/10 i czekam na kolejne przygody. 
 Za książkę dziękuję Wydawnictwu Marginesy. 
Do znalezienia na : http://marginesy.com.pl/sklep/produkt/133153/zmijowisko?idcat=0
Oraz na portalu Czytampierwszy: https://czytampierwszy.pl/zmijowisko-p-196.html

Komentarze

  1. Zgadzam się z Tobą całkowicie. Ta książka zasługuje na wysokie noty, mnie podobała się bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tej książce ani autorze, więc z przyjemnością się z nią zapoznam. Zwłaszcza, że recenzja tylko zachęca.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Skoro twoja recenzja jest taka pozytywna, to muszę się z nią zapoznać bliżej!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super recenzja :), ja książki Chmielarza mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobra książka, nie ma co. Niezłe zakończenie. Chciałabym zobaczyć tą historię na małym albo dużym ekranie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio słyszałam o tej książce dużo, i rozniosła się dużym echem. Jednak widzę, że zbieram i dobre i złe opinie.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    https://okularnicaczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam trzy książki Chmielarza na półce i tylko czekam, aż nadrobię egzemplarze recenzenckie, żeby z czystym sumieniem się na nie zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka wydaję się być ciekawa. Może kiedyś się na nią skuszę.
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka ostatnio jest bardzo popularna, sama nie miałam okazji jej przeczytać jeszcze, ale wiem, że to uczynię! Opis i wszystkie pochwały bardzo zachęcają.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kolejny autor, który jeszcze przede mną 😊 Książka zbiera same pozytywne opinie, więc mam nadzieję, że będę mogła się w nią niedługo zaopatrzyć

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja mam niestety problem z książkami tego gatunku, ale zanotuje sobie ten tytuł, gdybym chciała dać takim pozycjom kolejną szansę :)

    Pozdrawiam
    bookish-shark.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Tyle osób ją poleca i mnie zaciekawiła, ale mam przed nią jakieś opory. Nie wiem, co jest tego przyczyną ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. mnie sie bardzo podobała! Takiego zakończenia się w ogóle nie spodziewałam. Podejrzewałam każdego, ale nie prawdziwego zabójcę. Świetnie wykreowani bohaterowie, autor doskonale przedstawił uczucia nastolatków. lLa mnie bomba!

    OdpowiedzUsuń
  14. Genialna książka, szalenie mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Szeptucha

Cześć wszystkim ;) Jestem Gosia i właśnie ukończyłam studia medyczne ! TAK BRAWO JA! Musicie coś o mnie wiedzieć bo to tak nie ładnie tylko tyle powiedzieć i zabrać Was do książki.  Więc tak.. po pierwsze NIE wierzę w Bogów..ani żadne zabobony. Po drugie..muszę odbyć praktyki i wiecie co ? Mama załatwiła mi praktyki u SZEPTUCHY !!! rozumiecie to? Mam wciskać ludziom kit, że jakiś kamyk może ich uleczyć. I na dodatek moją najlepsza przyjaciółka twierdzi, że to najlepsza szeptucha. Szkoda tylko, że mieszka na jakiejś wsi gdzie jest pełno kleszczy i bakterii. O matko. I co najgorsze mam spędzić tam cały rok !! Nie wiem po co tam idę skoro chcę być lekarzem. W sumie to boję się trochę tej szeptuchy..bo co jeśli tam nie ma ubikacji ? Ona sama to pewnie stara babuleńka, która nie będzie umiała internetu. Po co ja tam jadę, przecież ja nie umiem odróżnić margerytki od rumianka ! Jedno Wam mogę obiecać ! ogromną ilość mojej gadaniny, śmiechu i informacji. Informacji o domowych sposobac

Kłamstwa

Jestem Joe i chce się z Wami podzielić moją historia. Mam śliczna i cudowną żonę Mel oraz synka Williama. Wiodę normalne życie pełne przygód z życia synka, obowiązków męża i nauczyciela. Mam wielu przyjaciół w tym Bena.  William kocha autka, jak każdy chłopak, ma jednak bardzo dobry wzrok i podczas przejażdżki zauważył auto mamusi. Wiadomo,że trzeba mamie zrobić niespodziankę. Ta niespodzianka ma jednak wpływ na moje późniejsze życie. Bo nagle Ben upadł a William ma atak astmy. Od tego dnia zaczyna się mój koszmar pełen nerwów, łez i obaw. "Nie powinnaś cały czas tańczyć jak Ci zagra. Może raz na jakiś czas niech on zobaczy, jak to jest, kiedy nie wie, gdzie jesteś, a nie na odwrót."   Ben znika a moje życie nabiera dziwnego obrotu. Ktoś korzysta moich social mediów, szpieguje mnie i grozi. Nie wiem komu mam ufać a komu nie.. Książka pełna jest akcji, emocji i współczucia.  Czyta się ją bardzo szybko.Narracja jest miła i przyjemna. Całość dynamiczna a konie

Kości proroka

Kości proroka to 3-wątkowa historia, którą poznamy idealnie dzięki Aktom sprawy czyli mapie myśli: Wątek 1. 1. B ułgarski Płowdiw - tu toczy się śledztwo w sprawie morderstwa polskiego posła . Przemysław Tarkowski potrzebuje wyjaśnienia swojej śmierci. Ukrzyżowany niczym Jezus. Na ciele dziwne znaki. Wyniki sekcji wskazujące na Jana Chrzciciela. Zginął w teatrze antycznym. Czy to mafia? Co się stało ?  2. Margarita- detektyw, który wiele dziwnych sprawa ma już rozwiązanych. Jej problemy polegają na kontakcie z matką i historii sprzed 8 lat. Czy uda jej się rozwiązać sprawę?                "Mieszkam w Pułapce. Tak się nazywa ta plątanina uliczek, gdzie nie chce przyjechać żaden taksówkarz.  Ten, który mnie tu przywiózł od razu wyzerował licznik"  Wątek 2.  1.  XII wiek,Cesarstwo Bizantyjskie. Spotykamy bogomiłów , którzy wędrują do Konstantynopola. Ich celem jest dwór Cesarza. Mają za zadanie dostarczenie Tajemnej Świętej Księgi.  2. Brat Cyryl chce zan