Przejdź do głównej zawartości

Tryjon

Dzień 126
Przebudziłam się w sklepie słysząc -Pani złotówka reszty..
Jakiej reszty..co ja robię w sklepie z butami..dlaczego do jasnej ciasnej kupuję szpilki ?? I dlaczego kupuje takie drogie ? 
To znów nie byłam ja..to znów się stało. 
Dzień 128
Miałam być matką. Miałam męża. .. Zaraz..ja zabiłam go a za chwilę siebie... to..to znów nie byłam ja ...JA NIE MAM TYLU LAT. JA NIE MAM MĘŻA. TO NIE JAAA !!

DZIEŃ 129
Jestem Mila, jestem nastolatką ..a to co czytaliście przed chwilą to kawałki historii, którą chcę Wam opowiedzieć w Tryjonie. Moja książka ma premierę 18 kwietnia. 

Tryjon to historia nastolatki, którą nie pamięta ostatnich pięciu lat. Nie pamięta ich nie ze względu na imprezy czy alkohol. Nie pamięta bo jej życiem ktoś kieruje. Ale kto ? kieruje nim kilka osób w zależności od uczucia. Patrycja towarzyszy nam podczas sytuacji miłosnych. Anna podczas chwili stresu i lęku. Wanda to opiekun zwierząt, roślin czy ludzi. Roberta możemy poznać podczas chwili zagrożenia życia. Wszystko było by dobrze gdyby nie przebudzenia w dziwnych miejscach czy czasie. Wszystko było by dobrze, gdyby nie przebudziła się w Tryjonie, czy zaświatach, które decydują o miejscu odpokutowania win.
W ciągu kilku godzin dowiaduje się o sobie kosmicznych rzeczy. Towarzyszy jej szok i niepokój. Dlaczego niepokój ? Bo Mila musi udowodnić,że jest niewinna. Ale jak udowodnić skoro nie pamiętasz nic z ostatnich 5 lat? Jak udowodnić skoro nawet w czasie przesłuchania kierują tobą inni ludzie?

"- Chce mi się Pic. - Mila przystanęła, zwilżając spierzchnięte wargi.
- Już ci mówiłem: to złudzenie. Jesteśmy półmartwi. Nie jemy, nie pijemy, nie śpimy, nie rozmnażamy się. "

Ocena:
Daje 10/10 bo ..
Mila to nastolatka, która balansuje na jawie i iluzji.  To bohaterka, której uczucia i historię poznajemy w idealnych wręcz opisach. Nie są one ani za krótkie ani za długie. Nie nudzą a ciekawią. Zachęcają nas do poznania bohaterki. Książka pełna jest dynamizmu i uwaga WCIĄGA BARDZO MOCNO. Porusza wiele problemów nie tylko nastolatek ale i dorosłych ludzi. Nie tylko Mila jest dopracowana w każdym calu jako bohaterka lecz również Pretor.
Książka porusza, opowiada z pozoru błahą historię lecz tak naprawdę zmusza nas do refleksji. Do rozmyśleń nad tym co robimy i jak. Radzenie sobie z problemami czy samo kierowanie jednym ciałem przez kilka osób to genialny pomysł. Bo przyznajmy się, że w dzisiejszych czasach często kierujemy się tym co myślą inni. Okładka jest spójna z treścia. Przedstawia dziewczynę z puzzli. Puzzle mogą symbolizować  historie naszej bohaterki i jej zmagania. Akcent ten możemy dostrzec podczas każdego nowego rozdziału.
Zdjęcie:
Róże specjalnie suche bo nie znam gatunku, który po 5 latach byłby wciąż piękny. Porozrzucane płatki maja symbolizować trudności, które bohaterka przeszła. Aniołek pełen rozmyślań..bo do końca książki nie wiemy gdzie będzie Mila. Lampka niczym z pokoju przesłuchań, w którym musisz przypomnieć sobie wszystko.

"Zaczęłam biec. Mijałam uczniów innych klas,którzy patrzyli na mnie, jakbym była odmieńcem, dziwadłem. I tak też się czułam. Byłam inna. "

Premiera już 18 kwietnia !! Zachęcam do lektury !! 


Książka pochodzi z : https://czytampierwszy.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Szeptucha

Cześć wszystkim ;) Jestem Gosia i właśnie ukończyłam studia medyczne ! TAK BRAWO JA! Musicie coś o mnie wiedzieć bo to tak nie ładnie tylko tyle powiedzieć i zabrać Was do książki.  Więc tak.. po pierwsze NIE wierzę w Bogów..ani żadne zabobony. Po drugie..muszę odbyć praktyki i wiecie co ? Mama załatwiła mi praktyki u SZEPTUCHY !!! rozumiecie to? Mam wciskać ludziom kit, że jakiś kamyk może ich uleczyć. I na dodatek moją najlepsza przyjaciółka twierdzi, że to najlepsza szeptucha. Szkoda tylko, że mieszka na jakiejś wsi gdzie jest pełno kleszczy i bakterii. O matko. I co najgorsze mam spędzić tam cały rok !! Nie wiem po co tam idę skoro chcę być lekarzem. W sumie to boję się trochę tej szeptuchy..bo co jeśli tam nie ma ubikacji ? Ona sama to pewnie stara babuleńka, która nie będzie umiała internetu. Po co ja tam jadę, przecież ja nie umiem odróżnić margerytki od rumianka ! Jedno Wam mogę obiecać ! ogromną ilość mojej gadaniny, śmiechu i informacji. Informacji o domowych sposobac

Kłamstwa

Jestem Joe i chce się z Wami podzielić moją historia. Mam śliczna i cudowną żonę Mel oraz synka Williama. Wiodę normalne życie pełne przygód z życia synka, obowiązków męża i nauczyciela. Mam wielu przyjaciół w tym Bena.  William kocha autka, jak każdy chłopak, ma jednak bardzo dobry wzrok i podczas przejażdżki zauważył auto mamusi. Wiadomo,że trzeba mamie zrobić niespodziankę. Ta niespodzianka ma jednak wpływ na moje późniejsze życie. Bo nagle Ben upadł a William ma atak astmy. Od tego dnia zaczyna się mój koszmar pełen nerwów, łez i obaw. "Nie powinnaś cały czas tańczyć jak Ci zagra. Może raz na jakiś czas niech on zobaczy, jak to jest, kiedy nie wie, gdzie jesteś, a nie na odwrót."   Ben znika a moje życie nabiera dziwnego obrotu. Ktoś korzysta moich social mediów, szpieguje mnie i grozi. Nie wiem komu mam ufać a komu nie.. Książka pełna jest akcji, emocji i współczucia.  Czyta się ją bardzo szybko.Narracja jest miła i przyjemna. Całość dynamiczna a konie

Kości proroka

Kości proroka to 3-wątkowa historia, którą poznamy idealnie dzięki Aktom sprawy czyli mapie myśli: Wątek 1. 1. B ułgarski Płowdiw - tu toczy się śledztwo w sprawie morderstwa polskiego posła . Przemysław Tarkowski potrzebuje wyjaśnienia swojej śmierci. Ukrzyżowany niczym Jezus. Na ciele dziwne znaki. Wyniki sekcji wskazujące na Jana Chrzciciela. Zginął w teatrze antycznym. Czy to mafia? Co się stało ?  2. Margarita- detektyw, który wiele dziwnych sprawa ma już rozwiązanych. Jej problemy polegają na kontakcie z matką i historii sprzed 8 lat. Czy uda jej się rozwiązać sprawę?                "Mieszkam w Pułapce. Tak się nazywa ta plątanina uliczek, gdzie nie chce przyjechać żaden taksówkarz.  Ten, który mnie tu przywiózł od razu wyzerował licznik"  Wątek 2.  1.  XII wiek,Cesarstwo Bizantyjskie. Spotykamy bogomiłów , którzy wędrują do Konstantynopola. Ich celem jest dwór Cesarza. Mają za zadanie dostarczenie Tajemnej Świętej Księgi.  2. Brat Cyryl chce zan