Przejdź do głównej zawartości

Ogród Zuzanny

                                                        Do zrobienia: 
1. Pójść do tej nieszczęsnej pracy
2. Przesadzić Dalie bo mają sucho i szef będzie wrzeszczał
3. Uprasować koszulę dla Wojtka
4. Zajrzeć do Adama... a może nie..oj pójdę, w sprawach ogrodowych rzecz jasna.
5. Dzisiaj wieczorek gier babci więc zaplanować dzień co by nie siedzieć z nimi 
6. Zapłacić za gaz


Zuzanna to główna bohaterka, która jest samotną matką. Z pozoru, prowadzi zwykłe życie gdzie musi zadbać o swojego syna, który dojrzewa. Kocha kwiaty i związany z nimi język. Mieszka w domku wraz z matką i babcią. Wie, że Wojtek potrzebuje ojca ale życie nie stawia na drodze kobiety żadnego odpowiedniego mężczyzny. Jej małżeństwo nie trwało długo, lecz kosztowało ją sporo. Rzuciła studia, sama wychowuje dziecko a na domiar złego, pracuje w firmie, która niszczy jej pasję do roślin. 

"Byli parą, ale nigdy nie byli jednością."

I kiedy życie każdego dnia wygląda tak samo, przed jej oczyma staje Adam. Po 13 latach dawne uczucia znów zaczynają mieszać.  Czy mężczyźnie uda się rozszyfrować wiadomość wysłaną w kwiatowym języku ? Czy zrozumie sens tych słów ? 


Opowieść o trzech pokoleniach rodziny Czaplicz, która, poprzez tytuł, przykryta jest pod postacią Zuzanny.  Mamy babcię Cecylię, córkę Krystynę oraz wnuczkę Zuzannę. Trzy  kobiety i trzy różne charaktery. A w śród nich rodzynek Wojtek , czyli syn Zuzanny. Cała rodzina jest idealnym przykładem na pokazanie różnic związanych z wiekiem ale jednocześnie wspólnej walki z życiem.  W każdej z osób drzemie inny styl życia ale wszystkie mają dużą doże humoru oraz uczuć.
Ale nie na tym polega fenomen książki. Podczas czytania mamy wrażenie, że jesteśmy na jakieś cudownej wyspie gdzie dominują kwiaty i piękny język. Otoczeni jesteśmy słowami, które są bezdźwięczne. Czy tak się da ? 
Ta książka to idealny przykład na to, że można wyrażać gniew inaczej niż wulgaryzmami. A przecinki to nie słowa na k, ch i inne. 

" Bukiecik niezapominajek [...] 
- Nie zapomnij o mnie..To właśnie znaczyły w wiktoriańskiej mowie roślin - powiedziała cicho" 

Ogromna dawka pozytywów, która uczyni dzień lepszy. Delikatna historia, która opowiada o prawdziwych uczuciach. Nawet bohaterzy są stworzeni jak my, realni a nie sztucznie wklejeni. Humor sytuacyjny podkręca historię i nie robi z niej taniego romansidła, lecz delikatną powieść, którą czyta się w przyjemnością. Ciepła i humorystyczna to jedne z lepszych określeń tej lektury.

" Głóg- znaczy trudności. A ta robinie, o tam- symbolizuje skrywaną miłość. I dwie sosny na lewo, czyli.."  
Każdy z nas wie, że życie to nie tylko historia utkana z marzeń i pewnie pojawi się w głowie myśl, to nie dla mnie bo zbyt romantyczne. Każdemu należy się chwila relaksu i rozmarzenia więc czemu nie sięgnąć po tą książkę?  Bo może być zbyt słodka? A skąd ! Zarówno okładka, podtytuł czy fabułą może się taka wydawać, ale jest też spora ilość życia codziennego. Obowiązki, praca, dorastający syn czy ogólne problemy też się znajdą. I właśnie to czyni książkę realną. 


Pora na wizualną ocenę..mamy gładką okładkę z motywem piwonii, która dominuje też na zakładce.  Podtytuł, numer tomu czy imiona autorek są lekko wypukłe za równo na okładce jak i brzegu książki. Szkoda, że motyw kwiatowy nie został wprowadzony na strony. Całość jest spójna i daję 9/10. Czekam na kolejny tom. 
Za książkę dziękuję Wydawnictwu WAB ! I polecam wszystkim, w szczególności na smutne dni.


Komentarze

  1. Bardzo interesująca książka. Zachęciłaś mnie do jej przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam, aczkolwiek słyszałam o tej książce mnóstwo pozytywnych opinii. Czasem lubię sięgnąć po tego typu książki, więc być może na tych wakacjach mi się uda :)
    Pozdrawiam, Justyna z http://livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka bardzo kojarzy mi się z książką Sekretny język kwiatów, którą bardzo dobrze wspominam, więc po tę również chcę sięgnąć. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Na razie mówię nie wszystkim książkom z : ogrodami, siedliskami, miłościami, kwiatkami i pierdółkami :) Przyszedł czas na kryminały czyli w skrócie : pewnie i tak się skuszę ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka na prawdę może być zacna, recenzja bardzo przyjemna, aczkolwiek kwiaty nie są moją dobrą stroną czy to w życiu czy własnie w literaturze :)

    Pozdrowienia!
    rozchelstanaowca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka wydaje się być ciekawa. Może kiedyś się za nią zabiorę :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapowiada się genialnie! Czytałam dużo pozytywnych opinii, więc pewnie niedługo się na nią skuszę 😊
    Pozdrawiam, Doczytam

    OdpowiedzUsuń
  8. Mimo dobrej opinii na razie nie planuję przeczytać tej książki. To nie są moje klimaty, a czeka na mnie wiele innych pozycji.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapowiada się naprawdę ciekawie, ale to raczej nie moje klimaty.
    Pozdrawiam,
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba przez ilość kwiatów i ten przesłodki wątek wysyłania za ich pomocą wiadomości nie sięgnę po tę książkę. Nie mój gust po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z chęcią przeczytam ❤
    Zagubiona pomiędzy wersami

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy o niej nie słyszałam, ale na pewno sięgnę. Bardzo lubię takie ciekawe i przyjemne historie :)
    Pozdrawiam, Popkulturka Osobista

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Szeptucha

Cześć wszystkim ;) Jestem Gosia i właśnie ukończyłam studia medyczne ! TAK BRAWO JA! Musicie coś o mnie wiedzieć bo to tak nie ładnie tylko tyle powiedzieć i zabrać Was do książki.  Więc tak.. po pierwsze NIE wierzę w Bogów..ani żadne zabobony. Po drugie..muszę odbyć praktyki i wiecie co ? Mama załatwiła mi praktyki u SZEPTUCHY !!! rozumiecie to? Mam wciskać ludziom kit, że jakiś kamyk może ich uleczyć. I na dodatek moją najlepsza przyjaciółka twierdzi, że to najlepsza szeptucha. Szkoda tylko, że mieszka na jakiejś wsi gdzie jest pełno kleszczy i bakterii. O matko. I co najgorsze mam spędzić tam cały rok !! Nie wiem po co tam idę skoro chcę być lekarzem. W sumie to boję się trochę tej szeptuchy..bo co jeśli tam nie ma ubikacji ? Ona sama to pewnie stara babuleńka, która nie będzie umiała internetu. Po co ja tam jadę, przecież ja nie umiem odróżnić margerytki od rumianka ! Jedno Wam mogę obiecać ! ogromną ilość mojej gadaniny, śmiechu i informacji. Informacji o domowych sposobac

Kłamstwa

Jestem Joe i chce się z Wami podzielić moją historia. Mam śliczna i cudowną żonę Mel oraz synka Williama. Wiodę normalne życie pełne przygód z życia synka, obowiązków męża i nauczyciela. Mam wielu przyjaciół w tym Bena.  William kocha autka, jak każdy chłopak, ma jednak bardzo dobry wzrok i podczas przejażdżki zauważył auto mamusi. Wiadomo,że trzeba mamie zrobić niespodziankę. Ta niespodzianka ma jednak wpływ na moje późniejsze życie. Bo nagle Ben upadł a William ma atak astmy. Od tego dnia zaczyna się mój koszmar pełen nerwów, łez i obaw. "Nie powinnaś cały czas tańczyć jak Ci zagra. Może raz na jakiś czas niech on zobaczy, jak to jest, kiedy nie wie, gdzie jesteś, a nie na odwrót."   Ben znika a moje życie nabiera dziwnego obrotu. Ktoś korzysta moich social mediów, szpieguje mnie i grozi. Nie wiem komu mam ufać a komu nie.. Książka pełna jest akcji, emocji i współczucia.  Czyta się ją bardzo szybko.Narracja jest miła i przyjemna. Całość dynamiczna a konie

Kości proroka

Kości proroka to 3-wątkowa historia, którą poznamy idealnie dzięki Aktom sprawy czyli mapie myśli: Wątek 1. 1. B ułgarski Płowdiw - tu toczy się śledztwo w sprawie morderstwa polskiego posła . Przemysław Tarkowski potrzebuje wyjaśnienia swojej śmierci. Ukrzyżowany niczym Jezus. Na ciele dziwne znaki. Wyniki sekcji wskazujące na Jana Chrzciciela. Zginął w teatrze antycznym. Czy to mafia? Co się stało ?  2. Margarita- detektyw, który wiele dziwnych sprawa ma już rozwiązanych. Jej problemy polegają na kontakcie z matką i historii sprzed 8 lat. Czy uda jej się rozwiązać sprawę?                "Mieszkam w Pułapce. Tak się nazywa ta plątanina uliczek, gdzie nie chce przyjechać żaden taksówkarz.  Ten, który mnie tu przywiózł od razu wyzerował licznik"  Wątek 2.  1.  XII wiek,Cesarstwo Bizantyjskie. Spotykamy bogomiłów , którzy wędrują do Konstantynopola. Ich celem jest dwór Cesarza. Mają za zadanie dostarczenie Tajemnej Świętej Księgi.  2. Brat Cyryl chce zan