Przejdź do głównej zawartości

Noc Kupały

Cześć ;) 
Tu znowu Gosia ^^ Pamiętacie mnie? Jestem lekarką, która ma roczne praktyki u Szeptuchy. To jest coś strasznego. Mówię o tym w co wierzą ludzie ! Oni piją wodę ze źródła i się niczym nie przejmują ! Rozumiecie ? Przecież tyle chorób na nich czeka, taka woda jest pełna bakterii ! 
Tak wracając do moich przygód. Noc Kupały to drugi tom serii Kwiat Paproci ;) Zabieram Was do Bielin gdzie czekają niezwykłe przygody.  I nie mówię tu o przygodach Pani Nadziei, która chce znaleźć męża ani o chłopcu, który dłubie w nosie. Przygody czekają na mnie. Coraz bliżej do Kupalnejnocki więc muszę wymyślić sposób jak oddać kwiat Mieszkowi i nie oberwać od bogów. Jak by tego było mało, Ote przypomniała sobie o moim istnieniu. W sumie to jestem jej wdzięczna, bo jak sami przeczytacie, na światło dzienne wyjdą prawdziwe pobudki moich "przyjaciół". Jak się okazało, skrywają wiele tajemnic. Hitem będzie to, że  Baba Jaga odważy się do mnie otworzyć i wyjawić co nieco ;) 
Ogólnie mówiąc będzie się działo ! Liczę na Waszą pomoc z bogami i obyśmy spotkali się w 3 tomie ! 
I pamiętajcie.. na strzygę dobra jest sól ..


Drugi tom Serii kwiat paproci musiał sprostać nie lada wyzwaniu, pozostawionemu po pierwszej części. Daje tej części 8/10 i już mówię dlaczego..
Ogromny plus za pozostawiony styl pisania. Gosia się nic nie zmieniła! Jest dalej lekarką, która wszędzie widzi choroby i bakterie. mam wrażenie, że myślami jest w innym świecie bo nawet przejście po prostej drodze będzie miało jej upadek na pupę. Dodatkowo, całość ma dużo humoru. 

"-masz jeszcze ochotę na jakiś likierek?... Przed snem nie zaszkodzi kilka łyczków"

Sama postać Gosi, jej zachowanie wywołuje uśmiech a co dopiero dialogi. 
Wątek miłosny powoli się rozkręca, takimi małymi kroczkami. Jest to dla mnie plus bo nie tworzy pierwszego planu. Jest takim dopełnieniem. 

"Ciężko znieść, gdy wszyscy umierają, a ty trwasz."

Ponadto, nie mamy tu zwykłej historii dwojga zakochanych ludzi. W rękach bohaterki spoczywa dalsze życie Mieszka. Musi podjąć trudną decyzję. Komu dać kwiat paproci. O zdobycz stara się nie tylko jej ukochany ale i bogowie.  Decyzja nie jest łatwa i książka jest tak skonstruowana, że sami zastanawiamy się co byśmy zrobili na miejscu Gosławy. 
Zbliżenie nie jest tylko pomiędzy bohaterami ale też między Szeptuchą a jej uczennicą. Kobiety zaczynają lepiej współgrać i słuchają siebie na wzajem.  

"Odwróciliśmy się w kierunku źródła tego ponurego głosu. Radek zdjął rękę z mojego ramienia. Za nami stał nie kto inny jak wesoły niczym burzowa chmura i uśmiechnięty jak dziecko przed aplikacją szczepionki władca Polan."

I tu zaczyna się minus..Jesteśmy wręcz osaczeni ilością bogów, boszków. Ciągle pojawiają się jacyś nowi i trudno zrozumieć kto jest kim i czym włada. Do tego dochodzi sytuacja podszywania się pod boginię.  Zdecydowanie działa to na niekorzyść książki. 
Kolejny minus to święta. Jedno święto się skończyło a już kolejne. I nagle ta bliska noc dzieje się tak jakby miesiąc później.  Mam nadzieję, że 3 tomie nie będzie takiego problemu. 


Pora na zakończenie, które..hymmm.. trzeba przyznać, że chyba nikt się nie spodziewał takiego zakończenia. Przez całą książkę możemy mieć jakieś swoje wizje i pomysły ale koniec rozwiewa wszystko i zaskakuje. 
Ogólnie książka jest spójna zarówno z pierwszym tomem jak i sekretnikiem. Okładka pasuje do końcowych scen ale ma też wypukły kwiat paproci tak jak to było z Szeptuchą.  Jest to rodzaj lektury, która może być odpoczynkiem po ciężkim dniu lecz przygotujmy notesy bo znów wiele przepisów wyjdzie na jaw ;) 

Za książkę dziękuję Wydawnictwu WAB i ruszam po kolejną cześć ;) 

Komentarze

  1. Mnie zakonczenie też zaskoczyło, ape ogolnie ksiazka mi się podobala i od razu wzięłam się za kolwjny tom :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chciałam dodać Twój blog do obserwacji ale nie moge ;<

      Usuń
  2. Cały czas się zastanawiam czy kupić sobie całą serię czy odczekać i w między czasie czytać to co mi zalega na półeczce :) Same dobre opinie o tym czytuję co zachęca mnie jeszcze bardziej :)

    Pozdrowienia!
    rozchelstanaowca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię tę autorkę, wiec na pewno zapoznam się z tą serią! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie na wakacje sobie ten cykl zostawiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam te serię w planach. Lubie takie klimaty i jestem ostatnio absolutną fanką twórczości polskich pisarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przede mną czwarty tom. Lubię tą serię. Momentami Gosia jest tak głupia, że aż denerwująca, ale jakoś to przetrwam. Koniecznie muszę znaleźć czas na ostatnią część.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejka ta seria chodzi ze mną już nie wiem ile. I muszę w końcu ją przeczytać bo widzę, że książki są bardzo dobre, a jakoś brakuje mi czasu.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    https://okularnicaczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie jakoś cała ta seria nie zainteresowała...
    Ale początek wpisu z punktu widzenia bohaterki - super :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety książka nie jest dla mnie. Zaczęłam czytać pierwszy tom i w ogóle nie potrafiłam się wciągnąć...
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam Szeptuchę i wiem, że następnych tomów nie chcę poznać. Tyle dobrych opinii, a dla mnie te książki są bardzo infantylne, a sam warsztat autorki bardzo przeciętny. Podziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  11. O tej serii słyszałam już dużo dobrego. Nie od razu po nią sięgnę, ponieważ niedawno skończyłam trylogie o Wiktorii od tej autorki.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna forma początku posta 😍 Co do serii tomem ją w planach 😊

    OdpowiedzUsuń
  13. Do tej pory czytałam tylko "Szeptuchę" ale bardzo mi się spodobała, więc wkrótce będę pałaszować kolejne tomy, które krzyczą do mnie z regału. Niezwykle ciekawie wymyślona opowieść, ma w sobie to coś.
    Pozdrawiam, Justyna z http://livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak na razie czytałam tylko dwie części kwiatu paproci, ale obie przypadły mi do gustu i reszta czeka już na półeczce! Niezwykle urzekło mnie poczucie humoru Miszczuk!

    Pozdrawiam
    bookish-shark.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam wielką ochotę na tę serię! Widziałam pierwszy tom w bibliotece, więc pewnie wypożyczę za jakiś czas. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Szeptucha

Cześć wszystkim ;) Jestem Gosia i właśnie ukończyłam studia medyczne ! TAK BRAWO JA! Musicie coś o mnie wiedzieć bo to tak nie ładnie tylko tyle powiedzieć i zabrać Was do książki.  Więc tak.. po pierwsze NIE wierzę w Bogów..ani żadne zabobony. Po drugie..muszę odbyć praktyki i wiecie co ? Mama załatwiła mi praktyki u SZEPTUCHY !!! rozumiecie to? Mam wciskać ludziom kit, że jakiś kamyk może ich uleczyć. I na dodatek moją najlepsza przyjaciółka twierdzi, że to najlepsza szeptucha. Szkoda tylko, że mieszka na jakiejś wsi gdzie jest pełno kleszczy i bakterii. O matko. I co najgorsze mam spędzić tam cały rok !! Nie wiem po co tam idę skoro chcę być lekarzem. W sumie to boję się trochę tej szeptuchy..bo co jeśli tam nie ma ubikacji ? Ona sama to pewnie stara babuleńka, która nie będzie umiała internetu. Po co ja tam jadę, przecież ja nie umiem odróżnić margerytki od rumianka ! Jedno Wam mogę obiecać ! ogromną ilość mojej gadaniny, śmiechu i informacji. Informacji o domowych sposobac

Kłamstwa

Jestem Joe i chce się z Wami podzielić moją historia. Mam śliczna i cudowną żonę Mel oraz synka Williama. Wiodę normalne życie pełne przygód z życia synka, obowiązków męża i nauczyciela. Mam wielu przyjaciół w tym Bena.  William kocha autka, jak każdy chłopak, ma jednak bardzo dobry wzrok i podczas przejażdżki zauważył auto mamusi. Wiadomo,że trzeba mamie zrobić niespodziankę. Ta niespodzianka ma jednak wpływ na moje późniejsze życie. Bo nagle Ben upadł a William ma atak astmy. Od tego dnia zaczyna się mój koszmar pełen nerwów, łez i obaw. "Nie powinnaś cały czas tańczyć jak Ci zagra. Może raz na jakiś czas niech on zobaczy, jak to jest, kiedy nie wie, gdzie jesteś, a nie na odwrót."   Ben znika a moje życie nabiera dziwnego obrotu. Ktoś korzysta moich social mediów, szpieguje mnie i grozi. Nie wiem komu mam ufać a komu nie.. Książka pełna jest akcji, emocji i współczucia.  Czyta się ją bardzo szybko.Narracja jest miła i przyjemna. Całość dynamiczna a konie

Kości proroka

Kości proroka to 3-wątkowa historia, którą poznamy idealnie dzięki Aktom sprawy czyli mapie myśli: Wątek 1. 1. B ułgarski Płowdiw - tu toczy się śledztwo w sprawie morderstwa polskiego posła . Przemysław Tarkowski potrzebuje wyjaśnienia swojej śmierci. Ukrzyżowany niczym Jezus. Na ciele dziwne znaki. Wyniki sekcji wskazujące na Jana Chrzciciela. Zginął w teatrze antycznym. Czy to mafia? Co się stało ?  2. Margarita- detektyw, który wiele dziwnych sprawa ma już rozwiązanych. Jej problemy polegają na kontakcie z matką i historii sprzed 8 lat. Czy uda jej się rozwiązać sprawę?                "Mieszkam w Pułapce. Tak się nazywa ta plątanina uliczek, gdzie nie chce przyjechać żaden taksówkarz.  Ten, który mnie tu przywiózł od razu wyzerował licznik"  Wątek 2.  1.  XII wiek,Cesarstwo Bizantyjskie. Spotykamy bogomiłów , którzy wędrują do Konstantynopola. Ich celem jest dwór Cesarza. Mają za zadanie dostarczenie Tajemnej Świętej Księgi.  2. Brat Cyryl chce zan