Przejdź do głównej zawartości

29 sekund

Jestem Sarah,
Zwykła kobieta, która ma głowę pełną marzeń a w zamian okropną pracę. Nienawidzę swojego szefa i mam z nim same problemy. Yghh najchętniej napisała bym o nim same złe rzeczy ale cały tekst musiałby przejść korektę wulgaryzmów. Zapewne pomyślicie- jak Ci nie pasuje, to zmień pracę. Chciałabym, chciała ale nie mogę. Powody musicie poznać sami. 
Zdradzę Wam tylko, że pewnego dnia, kiedy siedzę i myślę jak wybrnąć z tej pracy..spotykam ją. To obca dziewczynka, która wymagała pomocy, ratunku. Bez zastanowienia ratuję ją i nagle zaczyna się wszystko zmieniać. Pewien mężczyzna wierzy, ze długi są piękne po spłaceniu i oferuje mi 72 godziny na rozwiązanie wszelkich problemów. Problemów, w których ktoś zniknie. 
72 godziny na nowe, lepsze życie...Czy się odważę ? 


29 sekund to książka, która musiała sprostać nie lada trudnościom. "Kłamstwa" od T.M.Logan wysoko zawiesiły poprzeczkę. Więc sprawdźmy czy się udało.
Fabuła dostaje ode mnie gwiazdkę z uwagi na temat. Teoretycznie, zniknięć w książkach jest pełno i temat banalny. Tutaj mamy jednak niezwykłe zniknięcie i całkiem inny obrót sprawy. Zniknięcie spowodowane spłatą długów to nowość. Całą fabuła zbudowana jest według jednego i niezmienionego pomysłu. Wszystkie sytuacje przenikają jedna w drugą bez odstępów czy nagłych przeskoków o x czasu. 
Bohaterowie są realni, pełni emocji i zwykli. Sarah to nie Lara Croft tylko zwykła Kasa/Asia czy Basia, która podejmie trudną decyzje i poniesie jej konsekwencje. On to człowiek, który wydaje się być żelazny i niczego się nie boi. W swoim życiu postępuje według zasady. 

„Każdy ma kogoś, kogo chciałby ukarać. Każdego gryzie poczucie niesprawiedliwości.”

W książce występuje pewna nowość ze strony autora. Pojawi się tu kilka cytatów, które warto zapamiętać i się nad nimi zastanowić. Dzięki takim fragmentom, autor zmusza nas do chwili zatrzymania i zastanowienia nad ich sensem. Mnie to urzekło, bo zamiast wpadać w trans i czytać bez opamiętania, czytamy i się zastanawiamy. To dodatkowo, pomaga we wcieleniu się w całą sytuację i bohaterów. 

"Powoli z pajęczyny niedomówień i pogłosek, zaczęły wypływać pojedyncze strzępki faktów."

29 sekund czyta się szybko poprzez lekki styl pisania, który pozwala na relaks z nutą psychologii. Książka wciąga do swojego świata i jest spójna, zarówno pod względem tekstu jak i opracowania graficznego. Dodatkowo, okładka wykonana jest w podobnym stylu co kłamstwa, tworząc okładkową serię. 


Książkę oceniam 10/10 i czekam na kolejne dzieła tego autora. Polecam ją każdemu kto lubi poczuć dreszczyk emocji, zagłębić się w świat nowości i dać ponieść psychologicznemu wątkowi.

Dziękuję Wydawnictwu Bukowy Las za możliwość wystawienia recenzji i szansę na niezwykłą podróż z T.M.Logan. 

Komentarze

  1. Po przeczytaniu Twojej recenzji, bardzo się cieszę, że książka czeka już na moim czytniku. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Recenzja zachęca do przeczytania

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Szeptucha

Cześć wszystkim ;) Jestem Gosia i właśnie ukończyłam studia medyczne ! TAK BRAWO JA! Musicie coś o mnie wiedzieć bo to tak nie ładnie tylko tyle powiedzieć i zabrać Was do książki.  Więc tak.. po pierwsze NIE wierzę w Bogów..ani żadne zabobony. Po drugie..muszę odbyć praktyki i wiecie co ? Mama załatwiła mi praktyki u SZEPTUCHY !!! rozumiecie to? Mam wciskać ludziom kit, że jakiś kamyk może ich uleczyć. I na dodatek moją najlepsza przyjaciółka twierdzi, że to najlepsza szeptucha. Szkoda tylko, że mieszka na jakiejś wsi gdzie jest pełno kleszczy i bakterii. O matko. I co najgorsze mam spędzić tam cały rok !! Nie wiem po co tam idę skoro chcę być lekarzem. W sumie to boję się trochę tej szeptuchy..bo co jeśli tam nie ma ubikacji ? Ona sama to pewnie stara babuleńka, która nie będzie umiała internetu. Po co ja tam jadę, przecież ja nie umiem odróżnić margerytki od rumianka ! Jedno Wam mogę obiecać ! ogromną ilość mojej gadaniny, śmiechu i informacji. Informacji o domowych sposobac

Kłamstwa

Jestem Joe i chce się z Wami podzielić moją historia. Mam śliczna i cudowną żonę Mel oraz synka Williama. Wiodę normalne życie pełne przygód z życia synka, obowiązków męża i nauczyciela. Mam wielu przyjaciół w tym Bena.  William kocha autka, jak każdy chłopak, ma jednak bardzo dobry wzrok i podczas przejażdżki zauważył auto mamusi. Wiadomo,że trzeba mamie zrobić niespodziankę. Ta niespodzianka ma jednak wpływ na moje późniejsze życie. Bo nagle Ben upadł a William ma atak astmy. Od tego dnia zaczyna się mój koszmar pełen nerwów, łez i obaw. "Nie powinnaś cały czas tańczyć jak Ci zagra. Może raz na jakiś czas niech on zobaczy, jak to jest, kiedy nie wie, gdzie jesteś, a nie na odwrót."   Ben znika a moje życie nabiera dziwnego obrotu. Ktoś korzysta moich social mediów, szpieguje mnie i grozi. Nie wiem komu mam ufać a komu nie.. Książka pełna jest akcji, emocji i współczucia.  Czyta się ją bardzo szybko.Narracja jest miła i przyjemna. Całość dynamiczna a konie

Pryncypium

Jestem Aniela i jestem zwykła prostą dziewczyna.  Jestem ze wsi i kocham to ! Pracuje dorywczo przy gazetach. Nie jest łątwo bo studia i praca a przecież mamie też trzeba pomóc.  Ale ten dzień był wyjątkowy. Sprzedałam ogromny stos gazet i nagle jakiś buc pomachał na mnie jak na psa. i wtedy to zobaczyłam ! Jego ręka..niczym ze stosem pijawek. Spod jego skóry wystawały czarne żyły !! I wtedy zemdlałam.. " mówią, że czas leczy rany, a to jest silny chłopak "  Cała sytuacja rozwinęła się tak szybko, że nim się obejrzałam, byłam w ogromnej kamienicy i badał mnie lekarz.  I nagle znowu on.. znowu ten buc.  Jak on działa mi na nerwy. Nienawidzę go. Z pracy mnie wylali za to zemdlenie..a tu nagle w firmie tego niegodziwca zwolniło się miejsce. Każdy grosz jest ważny więc czemu by nie ? Zobaczymy co przyniesie los.. " Bardziej niż Laufrem pragnę być zwykłym człowiekiem"  Cześć, to ja, Aniela, którą jestem teraz. Poprzednia wiadomość pisała Wam stara Anie