Przejdź do głównej zawartości

Wilk

Drodzy przyjaciele,
W Wolftown nie jest jednak tak źle jak mi się wydawało. W porównaniu do Nowego Jorku, to miasteczko to ledwie dzielnica. Ale są też plusy bo nie ma tu aż tyle aut, hałasu i rodzice pozwalają mi na więcej. Szkoła, jak to szkoła. Same nudy. Zostałam okrzyknięta najlepszą pływaczka i teraz mam Pijawkę, znaczy panią od w-f, na karku. To taka małą ale strasznie wrzeszcząca kobieta.
Zaprzyjaźniłam się z Ivette, która jest Francuską i kocha różowy. Ma nawet różowe auto !! Moje drogi coraz bardziej wchodzą na drogi Maksa. Kolejny raz widzę go w lesie. Muszę dowiedzieć się co on tam robi. Muszę przyznać, że podoba mi się i to nawet bardzo. Ale tyle na razie, resztę napiszę w kolejnym liście. Teraz muszę lecieć na kolejne zajęcia na pływalni.
Napiszcie co tam u Was ;)
Buźki,
Wasza Margo


Lekka, wciągająca a do tego zabawna powieść, która pozwala na pełny relaks z nutą fantastyki. Czy seria o wilkach może być lepsza od zmierzchu ? Jak dla mnie 4x TAK ! 
Pierwsze TAK - bohaterowie są barwni, pełni energii i szaleństwa jak na nastolatków przystało. Nocne schadzki czy pierwsze miłości. Rozmowy z rodzicami i ten bunt. Wszystko tak jak być powinno czyli na "luzie".

"Czuję się jak powietrze. Jestem, ale mnie nie ma."

Drugie TAK - z pozoru lekka powieść a w środku fragmenty idealne co cytowania, niosące przesłanie. Niby lektura młodzieżowa, niby na jedną noc..lecz potem zostaje w myślach. W prosty i delikatny sposób uczy o zrozumieniu rodziców i nastolatków, o pierwszych miłostkach i radzeniu sobie z uczuciami. Całość przyprawiona talentem i rywalizacją miedzy-koleżeńską. 

"Kiedy powiedziałam im, że będę jeździła rowerem do szkoły, przyjęli to zadziwiająco spokojnie.
- A co jeśli ci się coś stanie? Nasz dom jest poza Miastem! To strasznie daleko! -histeryzowała mama" 

Trzecie TAK - humor. To już chyba charakterystyczna cecha tej autorki. Każda z jej książek ma ogromną ilość humoru, który potrafi poprawić każdy dzień. I tak jest też tu. Nastolatkowe luźne podejście, bohaterka ciamajda i dorośli, który próbują slangu. Jak tu wytrzymać nie roniąc żadnej łzy spowodowanej śmiechem ? 

"W pobliżu naszej posesji, tuż za płotem, ciągnie się wielki, ciemny, ponury las. Nic nie może zastąpić tego widoku o poranku. Dobry humor na cały dzień gwarantowany.." 

Czwarte TAK- pomysł na fabułę, która pod lekką mgłą nastolatkowych problemów, skrywa eksperymenty naukowe. Co takiego odkryją bohaterowie ? Co im grozi ? Tak dużo pytań, tak mało odpowiedzi. I w taki sposób nim się obejrzymy, jesteśmy u końca książki. 

Podsumowując.. Oceniam 10/10. Idealna dla nastolatka jak i starszej osoby. Skrywa lekką historię pełną niespodzianek. Sprawdzi się super przy jesiennym wieczorze. Okładka pełna jest drobiazgów, które pomogą naszej wyobraźni na szaloną podróż do świata fantasy. 
Za książkę dziękuję Wydawnictwu WAB, w szczególności Pani Małgorzacie, która zadbała o szybkie przyjście książki i pozwoliła mi na podróż miedzy kartkami. 

Komentarze

  1. Wilka i Wilczycę czytałam daaaawno temu i wspominam bardzo miło. Teraz od pani Miszczuk czytam serię Kwiat paproci, którą Ci gorąco polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta seria już za mną ^^ jest cudna ^^ psst, z tej serii jest juz recenzja na blogu i tam można zobaczyć jak bardzo pokochałam serię ;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. oby więcej takich ;) to poziom czytelnictwa wzrośnie ;)

      Usuń
  3. Nie znam jeszcze twórczości tej autorki, ale jest to tylko kwestia czasu. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo głośno jest ostatnimi czasy o tej serii - mimo to recenzje i zdania są podzielone, wiadomo co czytelnik to i opinia. Lepsze jak "Zmierzch"? To znak, że trzeba będzie sięgnąć po to za jakiś czas =)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałam jeszcze tych książek w ręku, ale zbierają same dobre opinie, więc pewnie kiedyś do nich zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Skoro taka wysoka ocena to na pewno sięgne po te serię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam wieki temu i faktycznie już było widać, że Pani Miszczuk będzie wielka. Bardzo przyjemna lektura.
    Pozdrawiam!
    Ewa z www.mybooksandpoetry.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Książkę już czytałam i również bardzo mi się podobała, ale nie tak jak Tobie.
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
  9. Może 10/10 bym nie dała, bo książka ma ogrom niedociągnieć i idealna na pewno nie jest, ale czytało się bardzo przyjemnie i koniec końców miło wspominam :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze nie czytałam książek pani Bereniki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Widziałam prawie same negatywne opinie, a Ty tu zaszalałaś. :D Chyba nie będę psuć sobie opinii o autorce i daruję sobie Wilka i Wilczycę.

    Pozdrawiam Iza
    Niech książki będą z Tobą!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Szeptucha

Cześć wszystkim ;) Jestem Gosia i właśnie ukończyłam studia medyczne ! TAK BRAWO JA! Musicie coś o mnie wiedzieć bo to tak nie ładnie tylko tyle powiedzieć i zabrać Was do książki.  Więc tak.. po pierwsze NIE wierzę w Bogów..ani żadne zabobony. Po drugie..muszę odbyć praktyki i wiecie co ? Mama załatwiła mi praktyki u SZEPTUCHY !!! rozumiecie to? Mam wciskać ludziom kit, że jakiś kamyk może ich uleczyć. I na dodatek moją najlepsza przyjaciółka twierdzi, że to najlepsza szeptucha. Szkoda tylko, że mieszka na jakiejś wsi gdzie jest pełno kleszczy i bakterii. O matko. I co najgorsze mam spędzić tam cały rok !! Nie wiem po co tam idę skoro chcę być lekarzem. W sumie to boję się trochę tej szeptuchy..bo co jeśli tam nie ma ubikacji ? Ona sama to pewnie stara babuleńka, która nie będzie umiała internetu. Po co ja tam jadę, przecież ja nie umiem odróżnić margerytki od rumianka ! Jedno Wam mogę obiecać ! ogromną ilość mojej gadaniny, śmiechu i informacji. Informacji o domowych sposobac

Kłamstwa

Jestem Joe i chce się z Wami podzielić moją historia. Mam śliczna i cudowną żonę Mel oraz synka Williama. Wiodę normalne życie pełne przygód z życia synka, obowiązków męża i nauczyciela. Mam wielu przyjaciół w tym Bena.  William kocha autka, jak każdy chłopak, ma jednak bardzo dobry wzrok i podczas przejażdżki zauważył auto mamusi. Wiadomo,że trzeba mamie zrobić niespodziankę. Ta niespodzianka ma jednak wpływ na moje późniejsze życie. Bo nagle Ben upadł a William ma atak astmy. Od tego dnia zaczyna się mój koszmar pełen nerwów, łez i obaw. "Nie powinnaś cały czas tańczyć jak Ci zagra. Może raz na jakiś czas niech on zobaczy, jak to jest, kiedy nie wie, gdzie jesteś, a nie na odwrót."   Ben znika a moje życie nabiera dziwnego obrotu. Ktoś korzysta moich social mediów, szpieguje mnie i grozi. Nie wiem komu mam ufać a komu nie.. Książka pełna jest akcji, emocji i współczucia.  Czyta się ją bardzo szybko.Narracja jest miła i przyjemna. Całość dynamiczna a konie

Kości proroka

Kości proroka to 3-wątkowa historia, którą poznamy idealnie dzięki Aktom sprawy czyli mapie myśli: Wątek 1. 1. B ułgarski Płowdiw - tu toczy się śledztwo w sprawie morderstwa polskiego posła . Przemysław Tarkowski potrzebuje wyjaśnienia swojej śmierci. Ukrzyżowany niczym Jezus. Na ciele dziwne znaki. Wyniki sekcji wskazujące na Jana Chrzciciela. Zginął w teatrze antycznym. Czy to mafia? Co się stało ?  2. Margarita- detektyw, który wiele dziwnych sprawa ma już rozwiązanych. Jej problemy polegają na kontakcie z matką i historii sprzed 8 lat. Czy uda jej się rozwiązać sprawę?                "Mieszkam w Pułapce. Tak się nazywa ta plątanina uliczek, gdzie nie chce przyjechać żaden taksówkarz.  Ten, który mnie tu przywiózł od razu wyzerował licznik"  Wątek 2.  1.  XII wiek,Cesarstwo Bizantyjskie. Spotykamy bogomiłów , którzy wędrują do Konstantynopola. Ich celem jest dwór Cesarza. Mają za zadanie dostarczenie Tajemnej Świętej Księgi.  2. Brat Cyryl chce zan