Przejdź do głównej zawartości

płatki wspomnień

Jestem Malcolm, pomocnik Pana Roberta. Może głównym bohaterem nie jestem ale muszę się tu odezwać. 
W książce poznacie historię Liu. Kobietki, która jest tak chuda i drobna, że muszę ją podkarmić. Tylko czemu ona tyle gada, ciągle gada. Dziewczyna straciła dach nad głową i trafiła do naszego domu. Może i nie uwierzycie, ale musicie. Jej cały dobytek mieścił się w 2 workach na śmieci. Wychowana, grzeczna i pysznie gotuje. Miała zostać na dwa dni, lecz co dalej z nią będzie? Kiedy Pan Robert zaczyna opowiadać co ta kobieta przeżyła. Kiedy widzę jej "dom". To się w głowie nie mieści, że udźwignęła aż tyle. 
Na tyle książki widnieje opis "Liu traci dach nad głową w najgorszym dla siebie momencie. Wie, że nawet jeśli zechciałaby wrócić do ciasnego, brudnego mieszkania w Queens, u własnych rodziców nie ma czego szukać. Właśnie zakończyła związek z Niną, swoją pierwszą i jedyną kochanką, i chce spróbować ułożyć sobie życie z mężczyzną. Ale tych, których spotyka na swojej drodze, powinna raczej unikać, niż się w nich zakochiwać… Czy kiedy w końcu pozna kogoś naprawdę wartościowego, będzie w stanie mu zaufać? Czy uczucie może być silniejsze od podziałów, statusu społecznego i różnic kulturowych? Czy to możliwe, by zapomnieć o przeszłości i pozbyć się złych wspomnień?"
Ten opis to garstka jej przygód. Musicie sięgnąć po tą książkę, ze względu na Liu. Mała chmura , to znaczy jej imię..taka mała a tak dużo dźwiga. 



Płatki wspomnień to niezwykła historia młodej Chinki, która opowie swoje życie w magiczny sposób. Płatki wspomnień to historia o której będzie głośno. Płatki wspomnień to książka, która jednym skradnie serca, innym zajmie tylko czas. Wywoła wiele emocji i często usłyszymy, że jest podobna do 50 Twarzy Greya. O ile seria 50 twarzy miała ogromną reklamę, rozwlekana była ile tylko można, pisana o wszystkim i bez emocji, o tyle to porównanie to wręcz obelga. O co więc chodzi? Mamy motyw kobiety, która jest uległą i mężczyzny, który jest Panem. Poszukiwanie miłości, odepchnięcie jej, porwanie, erotyzm i fetysze. To cechy wspólne obu książek. Jest jednak jedno wielkie ale. Płatki wspomnień to książka, która opisuje to wszystko sto razy lepiej. 
Po opisie z tyłu książki, myślałam, że będzie zwykły romans. Po przeczytaniu pierwszych stron wiedziałam, że nie będzie to zwykłą lektura do łóżka. Autorka zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie. Zapewniła mi historię pełną mroczności, namiętności i kontrowersji. Zabrała mnie do świata pełnego namiętności, grozy a nawet chwilowego obrzydzenia. 

" Czy już mówiłem, że czasami nie ogarniam i nawet nie próbuje zgadywać, jakie tajemnicze procesy zachodzą pod czaszką kobiety" 

Główną bohaterką jest Liu, która stworzona jest na delikatną i wątłą postać, skrywającą potwory przeszłości. Z jej ust nigdy nie wyjdzie żadna skarga, ba z jej ust zawsze padnie podziękowanie. Uległa, która wiele zniosła. Podobno każdy chciał by doceniła troskę o nią i ofiarowane uczucie. Jednak po przeczytaniu sytuacji jakie znosiła, zadamy sobie pytanie, ile jest w stanie udźwignąć człowiek w imię miłości?. 
Z czasem, do naszej lektury dołącza Robert i Malcolm. Malcolma mieliśmy już szansę poznać z krótkiego wstępu na początku mojej recenzji. Jak sami widzicie, zawsze musi mieć coś do powiedzenia. Pracuje jako pomocnik Roberta. 
No właśnie ale kim jest Robert? To mężczyzna z nizin społecznych, któremu udało się wyjść na prostą. Jest biznesmenem, którego nie interesuje co powiedzą inni. Idzie własnymi ścieżkami, popełnia błędy, lecz mimo bogactwa nie tworzy kogoś innego. Jest po prostu sobą. 
Każdy z bohaterów jest pełen emocji, realności i sympatyczności, która pozwala na polubienie się z nimi. W tej książce każdy jest ważny i ma poświęcony czas.

" Kto dla miłości walczy, zwyciężą" 

Autorka  zadbała o każdy detal. Dostarczyła nauki nie tylko poprzez motta. Bardzo na plus był moment o konfucjanizmie. Nie myślcie, że było to zrobione jako zwykła wstawka wzięta z internetu. Nawet element nauki stworzony był z precyzją i otoczony emocjami. Dodatkowym atutem jest pomysł na poruszenie sfer. Każda z historii zostawia w nas pytania i nadaje głębi. 

" Wielu szuka szczęścia ponad ludzką miarę, inni poniżej jej, lecz ono znajduje się tuż obok człowieka" 

Czy jest więc coś na minus? Jak dla mnie okładka jest zbyt delikatna. Może wygląda jak Liu bo z pozoru prosta i delikatna a w środku skrywa perłę. Chciałabym jednak zobaczyć szkice czy wyszywanki Małej Chmury. Nawet drobny fragment zamieszczony wewnątrz okładki dodałby jej mocniejszego akcentu. 


Daje 9/10 i zachęcam do przeczytania. Napisanie recenzji dla takiej perły jest bardzo trudne. żadne słowa nie opowiedzą tego co dzięki tej lekturze przeżywamy. 
Dziękuje bardzo autorce za powierzenie mi książki. 

Komentarze

  1. Z niecierpliwością czekam, aż ta książka dotrze do mnie od mojej znajomej. 😊
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Zobaczymy, zobaczymy - muszę uporać się z innymi książkami priorytetowo, ale potem czemu nie =)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem czy bym sięgnęła po tę książkę, ale po przeczytaniu Twojej recenzji zmieniłam zdanie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej rzadko czytam takie pozycje, ale wyjątkowo pozytywna recenzja sprawia, ze czuje się zaintrygowana! :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chcę przeczytać tę książkę, szczególnie po twojej recenzji. Jestem w szoku, że posypało się na jej temat aż tyle pozytywnych opinii <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta książka raczej nie jest dla mnie ;)
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi ciekawie. Słyszałam o tym tytule więc może kiedyś sięgnę... :)
    Pozdrawiam, http://popkulturkaosobista.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Tytuł jest bardzo zachęcający. Nie wykluczam sięgnięcia po tę książkę za jakiś czas.

    OdpowiedzUsuń
  9. Okładka jest ładna, ale książka mnie nie zainteresowała.
    Wplatanie filozofii z pewnością urozmaica tę książkę

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi bardzo ciekawie i na pewno przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Szeptucha

Cześć wszystkim ;) Jestem Gosia i właśnie ukończyłam studia medyczne ! TAK BRAWO JA! Musicie coś o mnie wiedzieć bo to tak nie ładnie tylko tyle powiedzieć i zabrać Was do książki.  Więc tak.. po pierwsze NIE wierzę w Bogów..ani żadne zabobony. Po drugie..muszę odbyć praktyki i wiecie co ? Mama załatwiła mi praktyki u SZEPTUCHY !!! rozumiecie to? Mam wciskać ludziom kit, że jakiś kamyk może ich uleczyć. I na dodatek moją najlepsza przyjaciółka twierdzi, że to najlepsza szeptucha. Szkoda tylko, że mieszka na jakiejś wsi gdzie jest pełno kleszczy i bakterii. O matko. I co najgorsze mam spędzić tam cały rok !! Nie wiem po co tam idę skoro chcę być lekarzem. W sumie to boję się trochę tej szeptuchy..bo co jeśli tam nie ma ubikacji ? Ona sama to pewnie stara babuleńka, która nie będzie umiała internetu. Po co ja tam jadę, przecież ja nie umiem odróżnić margerytki od rumianka ! Jedno Wam mogę obiecać ! ogromną ilość mojej gadaniny, śmiechu i informacji. Informacji o domowych sposobac

Kłamstwa

Jestem Joe i chce się z Wami podzielić moją historia. Mam śliczna i cudowną żonę Mel oraz synka Williama. Wiodę normalne życie pełne przygód z życia synka, obowiązków męża i nauczyciela. Mam wielu przyjaciół w tym Bena.  William kocha autka, jak każdy chłopak, ma jednak bardzo dobry wzrok i podczas przejażdżki zauważył auto mamusi. Wiadomo,że trzeba mamie zrobić niespodziankę. Ta niespodzianka ma jednak wpływ na moje późniejsze życie. Bo nagle Ben upadł a William ma atak astmy. Od tego dnia zaczyna się mój koszmar pełen nerwów, łez i obaw. "Nie powinnaś cały czas tańczyć jak Ci zagra. Może raz na jakiś czas niech on zobaczy, jak to jest, kiedy nie wie, gdzie jesteś, a nie na odwrót."   Ben znika a moje życie nabiera dziwnego obrotu. Ktoś korzysta moich social mediów, szpieguje mnie i grozi. Nie wiem komu mam ufać a komu nie.. Książka pełna jest akcji, emocji i współczucia.  Czyta się ją bardzo szybko.Narracja jest miła i przyjemna. Całość dynamiczna a konie

Kości proroka

Kości proroka to 3-wątkowa historia, którą poznamy idealnie dzięki Aktom sprawy czyli mapie myśli: Wątek 1. 1. B ułgarski Płowdiw - tu toczy się śledztwo w sprawie morderstwa polskiego posła . Przemysław Tarkowski potrzebuje wyjaśnienia swojej śmierci. Ukrzyżowany niczym Jezus. Na ciele dziwne znaki. Wyniki sekcji wskazujące na Jana Chrzciciela. Zginął w teatrze antycznym. Czy to mafia? Co się stało ?  2. Margarita- detektyw, który wiele dziwnych sprawa ma już rozwiązanych. Jej problemy polegają na kontakcie z matką i historii sprzed 8 lat. Czy uda jej się rozwiązać sprawę?                "Mieszkam w Pułapce. Tak się nazywa ta plątanina uliczek, gdzie nie chce przyjechać żaden taksówkarz.  Ten, który mnie tu przywiózł od razu wyzerował licznik"  Wątek 2.  1.  XII wiek,Cesarstwo Bizantyjskie. Spotykamy bogomiłów , którzy wędrują do Konstantynopola. Ich celem jest dwór Cesarza. Mają za zadanie dostarczenie Tajemnej Świętej Księgi.  2. Brat Cyryl chce zan