Przejdź do głównej zawartości

Nowy sekretnik szeptuchy

Witojcie ! 
Ja żem szeptucha co tom wam tylo o tej naturze, bogach i Gosi godoła. Przyjszedł to czos na porządno recenzje a nie wypociny. Mondra baba jestem to wiem co godom. 
Ach ta gwara to męcząca bywa. Nie będę was ogłupiać bo  i tak wiecie, że to tylko chwyt reklamowy ;) 
Wszyscy w koło zachwycają się serią "Kwiat Paproci", z autorką tego bloga na czele. Jednak ja tu prawdę powiem jak ja to oceniam. 
Jestem prawie główną bohaterką tej książki, wiele w życiu widziałam i słyszałam.. i powiem Wam, że zachwycający się maję rację. 


Zacznijmy od Nowego Sekretnika. Wykonany jest starannie, w twardej oprawie i z piękną okładką. W środku sprawy mają się podobnie. Czcionka jest duża więc nawet starsza szeptucha da radę przeczytać. Dużo miejsca na własne notatki a nawet rożek z tyłu, w który możemy schować luźne zapiski. Fragmenty przygód wspaniałej Gosi, ważne daty czy rady na bóle są zapisane tak jak w sekretniku. Nowością jest zestawienie ziół, które na co pomagają oraz ciekawostki. Wierzcie mi, że tego to nawet inne szeptuchy nie wiedzą ! Podpowiedziałam autorce co nieco więc w środku znajdziecie nawet przepisy na nalewki. 

"Po głębszym zastanowieniu, to każde nasze święto wedle opowieści powinno kończyć się orgią i pijaństwem. Aż mi wstyd za przodków." 


Całość jest pięknie ozdobiona i musi znaleźć się na półce każdej zielarki. Sekretnik może też służyć do rozładowania emocji. Zawiera bowiem rysunki, które możemy pokolorować. 


Cała seria jest spójna, wciągająca i zabawna. W przyjemny sposób zaprasza do poznania naszej historii. Doradza w medycznych sprawach jak również sercowych. 

" - Nie zaboli. Atakuj. Zobaczymy, jak bardzo zły jest twój refleks. 
- Wypraszam sobie! - burknęłam. - W ogóle czemu nie powiedziałeś mi, że będziemy się bić?
- Nie chciałem, żebyś się przestraszyła. Jeszcze nałykałabyś się niepotrzebnie jakichś leków."

Podczas czytania, długopisy idą w ruch bo tyle przydatnych informacji można znaleźć. Ale cała seria pomimo skarbnicy cytatów, jest odprężająca, delikatna i zapraszająca do poznania magicznego świata. 

Nie można żyć, żałując cały czas czegoś co się stało bądź nie stało. Trzeba cieszyć się życiem, które się ma."

Zapewni wam łzy śmiechu, chociażby z nieporadnej Gosi, jak i dreszczyk emocji przy wojnie z bogami. Odkryjemy świat pełen tajemnic jakiego mało kto mógł doświadczyć. 

" Przymknęłam drzwi i posłałam biednemu listonoszowi najbardziej przymilny uśmiech, na jaki było mnie stać. "Nic się nie stało! Nic nie widziałeś! Nie ma niczego złego w nagich ludziach biegających z nożami po domu! To normalne!"."


Ja Jarogniewa, uroczyście oświadczam, że ta seria zasługuje na 10 gwiazdek ! Autorka zasłużyła na kieliszek wykwintnej nalewki. Wydawnictwo WAB również zapraszam na nalewkę, bo spisało się na medal. 
 Polecam serię każdemu bo gwarantuje nieziemską przygodę ! 

Komentarze

  1. To raczej nie moje klimaty, więc podziękuję, ale na pewno znajdzie wielu zwolenników.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam jeszcze okazji sięgnąć po tę serię, ale jak tylko zobaczę ją w bibliotece, to zerknę przynajmniej do pierwszej części.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnóstwo o niej słyszę ostatnio, ale jakoś nie mogę się przełamać :/ A szkoda, bo naprawdę lubię inne książki tej autorki

    OdpowiedzUsuń
  4. Po przeczytaniu "Drugiej szansy" mam ogromną ochotę zapoznać się innymi książkami napisanymi przez Katarzynę Berenikę Miszczyk, więc po tę serię również sięgnę.
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam całą serię Kwiatu Paproci, no i mam stary Sekretnik, ale jakoś nie czuję potrzeby kupowania tego nowego :P Jakoś bardzo nie korzystam z kalendarzy i kolejny chyba mi się nie przyda :P Ale ciekawa jestem, czy są tam jakieś nowe opowiadania o Gosi, Mieszku, czy Jarogniewie :D W ogóle bardzo lubię tę autorkę, jednie kompletnie nie podobała mi się Obsesja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę w końcu sięgnąć po książki Miszczuk :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Szeptucha

Cześć wszystkim ;) Jestem Gosia i właśnie ukończyłam studia medyczne ! TAK BRAWO JA! Musicie coś o mnie wiedzieć bo to tak nie ładnie tylko tyle powiedzieć i zabrać Was do książki.  Więc tak.. po pierwsze NIE wierzę w Bogów..ani żadne zabobony. Po drugie..muszę odbyć praktyki i wiecie co ? Mama załatwiła mi praktyki u SZEPTUCHY !!! rozumiecie to? Mam wciskać ludziom kit, że jakiś kamyk może ich uleczyć. I na dodatek moją najlepsza przyjaciółka twierdzi, że to najlepsza szeptucha. Szkoda tylko, że mieszka na jakiejś wsi gdzie jest pełno kleszczy i bakterii. O matko. I co najgorsze mam spędzić tam cały rok !! Nie wiem po co tam idę skoro chcę być lekarzem. W sumie to boję się trochę tej szeptuchy..bo co jeśli tam nie ma ubikacji ? Ona sama to pewnie stara babuleńka, która nie będzie umiała internetu. Po co ja tam jadę, przecież ja nie umiem odróżnić margerytki od rumianka ! Jedno Wam mogę obiecać ! ogromną ilość mojej gadaniny, śmiechu i informacji. Informacji o domowych sposobac

Kłamstwa

Jestem Joe i chce się z Wami podzielić moją historia. Mam śliczna i cudowną żonę Mel oraz synka Williama. Wiodę normalne życie pełne przygód z życia synka, obowiązków męża i nauczyciela. Mam wielu przyjaciół w tym Bena.  William kocha autka, jak każdy chłopak, ma jednak bardzo dobry wzrok i podczas przejażdżki zauważył auto mamusi. Wiadomo,że trzeba mamie zrobić niespodziankę. Ta niespodzianka ma jednak wpływ na moje późniejsze życie. Bo nagle Ben upadł a William ma atak astmy. Od tego dnia zaczyna się mój koszmar pełen nerwów, łez i obaw. "Nie powinnaś cały czas tańczyć jak Ci zagra. Może raz na jakiś czas niech on zobaczy, jak to jest, kiedy nie wie, gdzie jesteś, a nie na odwrót."   Ben znika a moje życie nabiera dziwnego obrotu. Ktoś korzysta moich social mediów, szpieguje mnie i grozi. Nie wiem komu mam ufać a komu nie.. Książka pełna jest akcji, emocji i współczucia.  Czyta się ją bardzo szybko.Narracja jest miła i przyjemna. Całość dynamiczna a konie

Kości proroka

Kości proroka to 3-wątkowa historia, którą poznamy idealnie dzięki Aktom sprawy czyli mapie myśli: Wątek 1. 1. B ułgarski Płowdiw - tu toczy się śledztwo w sprawie morderstwa polskiego posła . Przemysław Tarkowski potrzebuje wyjaśnienia swojej śmierci. Ukrzyżowany niczym Jezus. Na ciele dziwne znaki. Wyniki sekcji wskazujące na Jana Chrzciciela. Zginął w teatrze antycznym. Czy to mafia? Co się stało ?  2. Margarita- detektyw, który wiele dziwnych sprawa ma już rozwiązanych. Jej problemy polegają na kontakcie z matką i historii sprzed 8 lat. Czy uda jej się rozwiązać sprawę?                "Mieszkam w Pułapce. Tak się nazywa ta plątanina uliczek, gdzie nie chce przyjechać żaden taksówkarz.  Ten, który mnie tu przywiózł od razu wyzerował licznik"  Wątek 2.  1.  XII wiek,Cesarstwo Bizantyjskie. Spotykamy bogomiłów , którzy wędrują do Konstantynopola. Ich celem jest dwór Cesarza. Mają za zadanie dostarczenie Tajemnej Świętej Księgi.  2. Brat Cyryl chce zan