Przejdź do głównej zawartości

Ogród Zuzanny, Odważ się kochać

Witamy wszystkich w Starej Leśnej. Moim i Państwa gościem będzie Zuzanna, czyli główna bohaterka książki " Ogród Zuzanny. Odważ się kochać". 
Aby przybliżyć Państwu motyw naszej rozmowy, słów kilka o poprzednim tomie. 
Zuzanna  jest samotną matką. Z pozoru, prowadzi zwykłe życie gdzie musi zadbać o swojego syna, który dojrzewa. Kocha kwiaty i związany z nimi język. Mieszka w domku wraz z matką i babcią. Wie, że Wojtek potrzebuje ojca ale życie nie stawia na drodze kobiety żadnego odpowiedniego mężczyzny. Jej małżeństwo nie trwało długo, lecz kosztowało ją sporo. Rzuciła studia, sama wychowuje dziecko a na domiar złego, pracuje w firmie, która niszczy jej pasję do roślin. 
I kiedy życie każdego dnia wygląda tak samo, przed jej oczyma staje Adam. Po 13 latach dawne uczucia znów zaczynają mieszać. 
Zapraszamy do 7 pytań do....



1. Zuzanno, zacznijmy od podstawowego pytania co się dzieje w 2 tomie ? 

Och "Odważ się kochać" to kontynuacja moich życiowych przygód, które zostają wzbogacone o życie moich 2 przyjaciółek czyli Wioli i Kazi. Znów dominują trzy, pełne energii i losowych zakrętów, kobiety.  Dzięki spotkaniu po latach i językowi roślin, moje życie układa się obok Adama, który jest świetnym przyjacielem, ojcem jak i drugą połówką. Wioli uda się w końcu zamknąć traumatyczną dziecięcą przeszłość i otworzy się na przyszłość. Kazię czyli właścicielkę księgarni Kubuś Puchatek nawiedzą biznesowe koszmary.  Tyle o nas czyli głównych bohaterkach. W naszej wiosce, życie zmienia się również Robertowi Kozakowi, proboszczowi czy Jackowi Wtorkowi. 



2. A co z Cecylią i Krystyna? Nie próbują podsuwać swoich dobrych rad ?

Och oczywiście, że próbują. Tylko w mniejszym stopniu. Cecylia odbywa swoją podróż, o której marzyła. Krystyna ma za to problemy ze zdrowiem, które spowodowane są pustką  po mnie. Tyle lat z nią ciągle mieszkałam, aż nagle wyprowadzka. Myślę, że dręczy ją samotność. Jest jednak silną kobieta i małymi kroczkami pokonamy tęsknotę. 



3. Gdybyś miała po krótce powiedzieć jak jest ta książka, to co pierwsze przychodzi ci na myśl? 

Pełna emocji, wiarygodna i ciepła. To zdecydowanie cechy opisujące tą lekturę. Bohaterowie są wiarygodnie opisani i zmierzają się z problemami codziennego życia.  Całość jest spójna, jednak niektórym może przeszkadzać zepchnięcie babci i mojej mamy na dalszy plan. Opisy nie są długie i dominują dialogi. Mam wrażenie, że poprzez ciągłe przygody, książkę czyta się bardzo szybko. 

4. Komu dedykujesz tą książkę ?


Zdecydowanie miłośnikom romansów. Osobom, które nie boją się uronić łzy. 


5. Czy jest coś co byś chciała zmienić w książce? 

Język kwiatów, który był tak widoczny w poprzednim tomie, stał się niewidoczny. Chciałabym by było w nim więcej mnie i tej magicznej przyrody. 


6. Czy masz jakiś ulubiony cytat ? 


Oczywiście, że tak ! Kocham moment kiedy Kozak ukazuje męski punkt widzenia macierzyństwa. Jest w tym taki śmieszny. Sami oceńcie 

" - wykorzystała mnie, wykorzystała jak byka zarodowego. A teraz już mnie nie potrzebuje! - mamrotał do wilczycy Azy "

7. ostatnie już pytanie..ale chyba najważniejsze. Czy możemy spodziewać się 3 tomu ?

Och ja bym bardzo chciała ! W moim życiu ciągle się coś dzieje więc będę kusić autorki ! 



Serdecznie dziękuję za możliwość rozmowy a Państwa zapraszam do przeczytania 2 tomu ;) Dziekuję Wydawnictwu WAB za możliwość zrecenzowania tej lektury. 



Komentarze

  1. Przede mną jeszcze pierwszy tom. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chętnie przeczytam oba tomy! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze przede mną owe czytadło =) A recenzja bardzo udana =D

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna forma wpisu :) Mimo to do książki mnie póki co nie ciągnie, na razie mam ochotę odpocząć od romansów ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Początkowo myślałam, że to wywiad z autorką książki. :D Fajnie zrobione!

    Pozdrawiam Iza
    Niech książki będą z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaka fajna forma! Niestety, książki chyba nie dla mnie, ale może kiedyś po nie sięgnę ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaka cudowna forma recenzji :) Bardzo chcę przeczytać obydwa tomy jednak wciąż jest "coś ważniejszego"... Mam nadzieję, że w końcu mi się uda.
    Dzięki za recenzję.

    Pozdrawiam!
    Ewa z www.mybooksandpoetry.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna forma recenzji - coś trochę innego niż zazwyczaj

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam już wiele opinii na temat tych książek, jednak nie są to moje klimaty i raczej po nie, nie sięgnę.
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię tą serię z pytaniami u Ciebie ❤

    OdpowiedzUsuń
  11. planuję się zabrać do pierwszego tomu ale czekam na odpowiedni moment :)
    https://ksiazkioczamirudej.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Szeptucha

Cześć wszystkim ;) Jestem Gosia i właśnie ukończyłam studia medyczne ! TAK BRAWO JA! Musicie coś o mnie wiedzieć bo to tak nie ładnie tylko tyle powiedzieć i zabrać Was do książki.  Więc tak.. po pierwsze NIE wierzę w Bogów..ani żadne zabobony. Po drugie..muszę odbyć praktyki i wiecie co ? Mama załatwiła mi praktyki u SZEPTUCHY !!! rozumiecie to? Mam wciskać ludziom kit, że jakiś kamyk może ich uleczyć. I na dodatek moją najlepsza przyjaciółka twierdzi, że to najlepsza szeptucha. Szkoda tylko, że mieszka na jakiejś wsi gdzie jest pełno kleszczy i bakterii. O matko. I co najgorsze mam spędzić tam cały rok !! Nie wiem po co tam idę skoro chcę być lekarzem. W sumie to boję się trochę tej szeptuchy..bo co jeśli tam nie ma ubikacji ? Ona sama to pewnie stara babuleńka, która nie będzie umiała internetu. Po co ja tam jadę, przecież ja nie umiem odróżnić margerytki od rumianka ! Jedno Wam mogę obiecać ! ogromną ilość mojej gadaniny, śmiechu i informacji. Informacji o domowych sposobac

Kłamstwa

Jestem Joe i chce się z Wami podzielić moją historia. Mam śliczna i cudowną żonę Mel oraz synka Williama. Wiodę normalne życie pełne przygód z życia synka, obowiązków męża i nauczyciela. Mam wielu przyjaciół w tym Bena.  William kocha autka, jak każdy chłopak, ma jednak bardzo dobry wzrok i podczas przejażdżki zauważył auto mamusi. Wiadomo,że trzeba mamie zrobić niespodziankę. Ta niespodzianka ma jednak wpływ na moje późniejsze życie. Bo nagle Ben upadł a William ma atak astmy. Od tego dnia zaczyna się mój koszmar pełen nerwów, łez i obaw. "Nie powinnaś cały czas tańczyć jak Ci zagra. Może raz na jakiś czas niech on zobaczy, jak to jest, kiedy nie wie, gdzie jesteś, a nie na odwrót."   Ben znika a moje życie nabiera dziwnego obrotu. Ktoś korzysta moich social mediów, szpieguje mnie i grozi. Nie wiem komu mam ufać a komu nie.. Książka pełna jest akcji, emocji i współczucia.  Czyta się ją bardzo szybko.Narracja jest miła i przyjemna. Całość dynamiczna a konie

Kości proroka

Kości proroka to 3-wątkowa historia, którą poznamy idealnie dzięki Aktom sprawy czyli mapie myśli: Wątek 1. 1. B ułgarski Płowdiw - tu toczy się śledztwo w sprawie morderstwa polskiego posła . Przemysław Tarkowski potrzebuje wyjaśnienia swojej śmierci. Ukrzyżowany niczym Jezus. Na ciele dziwne znaki. Wyniki sekcji wskazujące na Jana Chrzciciela. Zginął w teatrze antycznym. Czy to mafia? Co się stało ?  2. Margarita- detektyw, który wiele dziwnych sprawa ma już rozwiązanych. Jej problemy polegają na kontakcie z matką i historii sprzed 8 lat. Czy uda jej się rozwiązać sprawę?                "Mieszkam w Pułapce. Tak się nazywa ta plątanina uliczek, gdzie nie chce przyjechać żaden taksówkarz.  Ten, który mnie tu przywiózł od razu wyzerował licznik"  Wątek 2.  1.  XII wiek,Cesarstwo Bizantyjskie. Spotykamy bogomiłów , którzy wędrują do Konstantynopola. Ich celem jest dwór Cesarza. Mają za zadanie dostarczenie Tajemnej Świętej Księgi.  2. Brat Cyryl chce zan