Przejdź do głównej zawartości

Jej wysokość P

Hej ;)
Jestem Peyton i chce podbić świat ! Spytacie dlaczego ? Bo jestem nastolatką o nienaturalnych wielkościach ! Mam ponad metr osiemdziesiąt i buty rozmiaru 45 ! Całe moje zycie to wieczne problemy. Nie wierzycie? Kto jak nie wysocy słyszy żarciki " hej jak tam pogoda tam na górze? " . Kto musi ubierać się na męskim dziale bo na damskim nie ma nic ! Kto nie może mieć butów na obcasie ani żadnych kobiecych ? I najgorsze.. znajdź chłopaka wyższego od siebie. Dlatego podejmuję zakład od moich znajomych ! Będę próbować szczęścia u każdego wysokiego chłopaka. A wy sami zobaczcie czy mi się uda..



Jej wysokość P to książka o wielu cytatach. Możemy zaczerpnąć głębokich przemyśleń jak i śmiesznych opisów do sytuacji. 

- Jeśli rzeczywiście woli niskie, to tylko dlatego, że nie zna nadrzędnego gatunku, jakim są wysokie. Gdy raz wzniesiesz się na wyżyny, nigdy już nie będziesz chciał zejść na dół.

Pisana jest lekko i z humorem. Delikatna w czytaniu z mocnym akcentem wulgaryzmów.  Opowiada historię nastolatki, która zmaga się z problemami szkolnymi i miłosnymi.  Oprócz tych wszystkich problemów Peyton skrywa tajemnicę dotyczącą swojej rodziny, co tym bardziej utrudnia jej normalne funkcjonowanie. Jej największym problemem jest wielkość. Wydawać się może, że to błahostka. Każdy chce być wysoki a tu psikus. Docinki i żarciki nie pomagają w samoakceptacji. Znajomi postanowili rzucić wyzwanie o sporą ilość pieniędzy. Czy uda się wygrać ? 

Sam pomysł wyzwania jest na 50% fajny. Motywuje do działania i akceptacji swojego ciała. Drugie 50% to jednak cześć gdzie uczymy o miłości przymuszonej. Peyton chce wygrać i kurczowo trzyma się udawanych uczuć.  
Jednym z kolejnych plusów jest odkrycie nowego hobby i sposobu radzenia sobie z ubraniami. Uczy to innego spojrzenia na świat i problemy. Pokazuje, że zawsze jest jakieś wyjście.  

Dużo mniej przejmowałabyś się tym, co ludzie o tobie myślą, gdybyś tylko wiedziała, jak rzadko to robią.


 Peyton jest naprawdę mega sympatyczną i inteligentną dziewczyną.To bardzo wartościowa dziewczyna, która jest trochę zagubiona, jednak ma w sobie ogromną siłę.  Czytelnika mogą drażnić  jej uniki i brak ostrzejszej reakcji na obelgi i czepialstwo niektórych osób.  Pomimo narracji pierwszoosobowej, bohaterka ginie w tłumie swoich znajomych. Osoby, które są pobocznymi bohaterami, są lepiej dopracowani i barwniejsi niż główna postać. 

Książkę oceniam 7/10 i polecam chociażby z powodu humoru sytuacyjnego. Wątek miłosny tworzony na wzór współczesnego "Romeo i Julii" . Posiada jednak temat inności i samoakceptacji, który u nastolatków jest na wagę złota.  Ta książka troszkę należy do tych z gatunku „przeczytać, odłożyć ”,  zawiera w sobie przekaz i pokazuje, że normalność jest przereklamowana jednak nie ma aż tylu momentów, które pozostają z nami na długo. Wartka akcja sprawia, że czyta się przyjemnie i szybko.  Jest to jednak książka na jeden raz. 


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu. Zapraszam na stronę: http://www.wydawnictwokobiece.pl

Komentarze

  1. Ta książka bardzo mnie ciekawi z powodu problemu braku samoakceptacji w niej poruszanego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Humor zawsze lubię w książkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubie czytać latem takie lekkie pozycje z humorem. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Recenzja super, ale sama książka w sobie, hmmm, tak pół na pół, Wydawnictwo Kobiece sobie utożsamiam z naprawdę świetnymi romansami :D

    Pozdrowienia!
    rozchelstanaowca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Peyton... jak ja nienawidzę tego imienia. Raczej się nie skusze. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam o tej książce, ale raczej jej nie przeczytam. Po młodzieżówki sięgam bardzo rzadko, a ta akurat mnie zniechęca.

    OdpowiedzUsuń
  7. Raczej nie przeczytam tej książki. Mam na półce tyle zaległości, a za historie, o których można szybko zapomnieć, raczej nie mam ochoty się zabierać.
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie sięgnę po tę pozycję. Było o niej dość głośno jeszcze nie dawno, ale mnie ta tematyka jakoś nie ciekawi za bardzo.

    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam o tej książce bardzo dużo pozytywnych recenzji. Jednak nie wiem czy będę miała kiedyś okazję ją przeczytać. Mam nadzieję, że tak.
    Pozdrawiam, Małgosia :D
    okularnicaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię książki z humorem. Mam nadzieję, że będę miała kiedyś możliwość jej przeczytania :)
    https://ksiazkioczamirudej.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakoś nie mam szczególnej ochoty na tą pozycję. Fabuła wydaje się interesująca i zwiastuje przyjemną, niezobowiązującą powieść, ale to nie jest wystarczające, aby wpisała ją na moją listę "must read" :D
    Pozdrawiam :P4
    Klaudia z http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dawałam jej wielkie nadzieje ;/ niestety podczas czytania się zawiodłam ;<

      Usuń
  12. Niby wydaje się fajna, z przesłaniem, ale chyba to jednak nie do końca mój klimat. Tym razem sobie odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Widziałam tę książkę bardzo długo na instagramie, ale szczerze mówiąc nie interesowałam się nią. Teraz wiem, że z chęcią bym jej przeczytała.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Szeptucha

Cześć wszystkim ;) Jestem Gosia i właśnie ukończyłam studia medyczne ! TAK BRAWO JA! Musicie coś o mnie wiedzieć bo to tak nie ładnie tylko tyle powiedzieć i zabrać Was do książki.  Więc tak.. po pierwsze NIE wierzę w Bogów..ani żadne zabobony. Po drugie..muszę odbyć praktyki i wiecie co ? Mama załatwiła mi praktyki u SZEPTUCHY !!! rozumiecie to? Mam wciskać ludziom kit, że jakiś kamyk może ich uleczyć. I na dodatek moją najlepsza przyjaciółka twierdzi, że to najlepsza szeptucha. Szkoda tylko, że mieszka na jakiejś wsi gdzie jest pełno kleszczy i bakterii. O matko. I co najgorsze mam spędzić tam cały rok !! Nie wiem po co tam idę skoro chcę być lekarzem. W sumie to boję się trochę tej szeptuchy..bo co jeśli tam nie ma ubikacji ? Ona sama to pewnie stara babuleńka, która nie będzie umiała internetu. Po co ja tam jadę, przecież ja nie umiem odróżnić margerytki od rumianka ! Jedno Wam mogę obiecać ! ogromną ilość mojej gadaniny, śmiechu i informacji. Informacji o domowych sposobac

Kłamstwa

Jestem Joe i chce się z Wami podzielić moją historia. Mam śliczna i cudowną żonę Mel oraz synka Williama. Wiodę normalne życie pełne przygód z życia synka, obowiązków męża i nauczyciela. Mam wielu przyjaciół w tym Bena.  William kocha autka, jak każdy chłopak, ma jednak bardzo dobry wzrok i podczas przejażdżki zauważył auto mamusi. Wiadomo,że trzeba mamie zrobić niespodziankę. Ta niespodzianka ma jednak wpływ na moje późniejsze życie. Bo nagle Ben upadł a William ma atak astmy. Od tego dnia zaczyna się mój koszmar pełen nerwów, łez i obaw. "Nie powinnaś cały czas tańczyć jak Ci zagra. Może raz na jakiś czas niech on zobaczy, jak to jest, kiedy nie wie, gdzie jesteś, a nie na odwrót."   Ben znika a moje życie nabiera dziwnego obrotu. Ktoś korzysta moich social mediów, szpieguje mnie i grozi. Nie wiem komu mam ufać a komu nie.. Książka pełna jest akcji, emocji i współczucia.  Czyta się ją bardzo szybko.Narracja jest miła i przyjemna. Całość dynamiczna a konie

Kości proroka

Kości proroka to 3-wątkowa historia, którą poznamy idealnie dzięki Aktom sprawy czyli mapie myśli: Wątek 1. 1. B ułgarski Płowdiw - tu toczy się śledztwo w sprawie morderstwa polskiego posła . Przemysław Tarkowski potrzebuje wyjaśnienia swojej śmierci. Ukrzyżowany niczym Jezus. Na ciele dziwne znaki. Wyniki sekcji wskazujące na Jana Chrzciciela. Zginął w teatrze antycznym. Czy to mafia? Co się stało ?  2. Margarita- detektyw, który wiele dziwnych sprawa ma już rozwiązanych. Jej problemy polegają na kontakcie z matką i historii sprzed 8 lat. Czy uda jej się rozwiązać sprawę?                "Mieszkam w Pułapce. Tak się nazywa ta plątanina uliczek, gdzie nie chce przyjechać żaden taksówkarz.  Ten, który mnie tu przywiózł od razu wyzerował licznik"  Wątek 2.  1.  XII wiek,Cesarstwo Bizantyjskie. Spotykamy bogomiłów , którzy wędrują do Konstantynopola. Ich celem jest dwór Cesarza. Mają za zadanie dostarczenie Tajemnej Świętej Księgi.  2. Brat Cyryl chce zan