Przejdź do głównej zawartości

7 pytań do..


2 silne kobiety, które od początku walczą o książkę. Książką, która została stworzona od kobiet dla kobiet. Przygoda, która zabiera nas do magicznego świata. 
Na dzisiejsze 7 pytań do.. odpowiedzą autorki "Klątwy Przeznaczenia"




1.  Skąd wziął się pomysł na taką książkę? Jakieś marzenie czy może czysty przypadek?

Przygody Severa i jego wybranki zaczęły powstawać prawie dwadzieścia lat temu. Zaczęłyśmy je spisywać, będąc jeszcze w liceum, a potem kontynuowałyśmy na studiach i w życiu dorosłym. Nie tworzyłyśmy z myślą o wydaniu książki, pisanie sprawiało nam po prostu frajdę. Dopiero kiedy obie przebywałyśmy na urlopach wychowawczych wpadłyśmy na pomysł, aby spróbować pokazać swą pracę innym. Nie był to więc przypadek, ale chęć podjęcia pewnego wyzwania, które sobie postawiłyśmy i sprawdzenia swoich sił w świecie literackim.

2.  Czy bohaterowie tworzeni są na czyjąś podobiznę czy może wykreowani od podstaw ?

Pierwowzór głównych bohaterów „Klątwy” powstał jeszcze w liceum. Tylko w nieznaczny sposób zmodyfikowałyśmy ich kreacje, Severa odmładzając o ponad dwieście lat, gdyż w oryginale był długowiecznym elfem, Ariadnę zaś wiążąc z Przeznaczeniem. Część pozostałych postaci także ma swoje korzenie w dawnej wersji losów Związkowca i księżniczki. Żadnego jednak z tych charakterów ani z tych nowopowstałych nie tworzyłyśmy na czyjś wzór czy podobieństwo. Wolimy same wymyślać bohaterów, inspirując się wzajemnie.


3.       W książce jest dużo erotyki. Czy nie boją się Panie krytyki ?

Decydując się na wydanie powieści, liczyłyśmy się z tym, że nie każdemu się ona nie spodoba. Jeżeli jest to krytyka konstruktywna, z ciekawością się jej przyglądamy i analizujemy swą twórczość, myśląc nad ewentualnymi zmianami w przyszłości. Z pewnością jednak nie zmienimy charakteru naszych powieści- nadal będziemy tworzyć romans z elementami fantastyki, więc sceny erotyczne będą obecne w książkach.

4.       Na co, jako czytelnicy, powinnyśmy się przygotować w 2 części?

W „Koronie Przeznaczenia” akcja przeniesie się z Ravillonu na Kontynent i z całą pewnością przyspieszy. Będzie się dużo działo, zmniejszą się za to opisy emocji postaci. Bohaterowie stawią czoła wielu przeciwnościom, aby znaleźć swoje szczęście. A czy to im się uda, to już czytelnik będzie musiał sprawdzić sam, sięgając po lekturę drugiego tomu J.

5.       Jakiś czas temu dostaliśmy od Pań informację, że wydawnictwo nie chce wydać „Korony”. Czy możemy jakoś pomóc ją wydać ? 

Wydawca „Klątwy” rzeczywiście odmówił opublikowania kolejnej części serii, ale w sumie dobrze się stało. Zakończyłyśmy tym samym etap vanity publishing. Wiele osób ma problem z tego typu wydawnictwami i przez pryzmat opinii krążących o nich ocenia książki, jakie wydają. Dzięki ciężkiej, ponad rocznej pracy udało nam się przejść do tradycyjnego wydawnictwa i ta współpraca już teraz jest owocna- nie miałyśmy pojęcia, że można zaznać tyle wsparcia i sympatii od podmiotu publikującego. Wszystko ustalamy wspólne z redaktorami. Nawet okładka to efekt naszej partnerskiej pracy z grafikiem. Jesteśmy szczęściarami. Otwiera się dla nas nowy okres, a my idziemy naprzód nie bacząc na przeciwności. Motywuje nas wsparcie fanów i ich wiara w nas.

6.       Jaki jest Pań ulubiony gatunek książek do czytania w wolnej chwili ?

Najbardziej lubimy książki fantasy, przygodowe oraz romanse, powieści, w których dominuje wątek miłosny.

7.       Jaką radę dałaby Pani dla osób chcących wydać książkę ?

Najważniejsze to wytrwale pracować: nad pisaniem i poprawianiem książki w dążeniu do doskonałości, nad szukaniem jak najlepszego wydawcy oraz promowaniem swego dzieła. Nie warto się zrażać jednym niepowodzeniem ani czekać na innych, aż zrobią coś za ciebie. Lepiej brać sprawy w swoje ręce i działać.

Serdecznie dziękuję za wywiad. A wszystkich zapraszam na instagrama autorek : https://www.instagram.com/klatwaprzeznaczenia/

Komentarze

  1. Nie mogę się już doczekać Korony :) Świetny wywiad:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chodź książka nie w moim klimacie, to wywiad bardzo ciekawy. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy wpis ;) Niestety książki jeszcze nie czytałam, ale mam zamiar.
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
  4. Autorki są bardzo sympatyczne, a książkę mam w planach przeczytać niedługo 😊
    Pozdrawiam, Doczytam

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka w ogole mi nie leży, po kilku stronach zrezygnowałam z lektury, ale autorki wydają się wspaniałymi osobami. Świetny pomysł na cykl.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy wywiad! Ta książka jeszcze przede mną, a po tym wywiadzie jeszcze bardziej mam ochotę ją przeczytać!
    Pozdrawiam,
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja poddałam się przy pierwszej ich książce, bo stylistycznie niestety leżała. Oby kolejne wydawnictwo lepiej zainwestowało w redaktora i korektę. Ja raczej po ich książki już nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziewczyny są świetne! ❤ Z chęcią przeczytałam wywiad :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy wywiad :) Książki niestety nie czytałam
    Pozdrawiam, Popkulturka Osobista

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny wywiad ❤ bardzo lubię tę serie, zawsze można się dowiedzieć coś interesującego 🤗

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Szeptucha

Cześć wszystkim ;) Jestem Gosia i właśnie ukończyłam studia medyczne ! TAK BRAWO JA! Musicie coś o mnie wiedzieć bo to tak nie ładnie tylko tyle powiedzieć i zabrać Was do książki.  Więc tak.. po pierwsze NIE wierzę w Bogów..ani żadne zabobony. Po drugie..muszę odbyć praktyki i wiecie co ? Mama załatwiła mi praktyki u SZEPTUCHY !!! rozumiecie to? Mam wciskać ludziom kit, że jakiś kamyk może ich uleczyć. I na dodatek moją najlepsza przyjaciółka twierdzi, że to najlepsza szeptucha. Szkoda tylko, że mieszka na jakiejś wsi gdzie jest pełno kleszczy i bakterii. O matko. I co najgorsze mam spędzić tam cały rok !! Nie wiem po co tam idę skoro chcę być lekarzem. W sumie to boję się trochę tej szeptuchy..bo co jeśli tam nie ma ubikacji ? Ona sama to pewnie stara babuleńka, która nie będzie umiała internetu. Po co ja tam jadę, przecież ja nie umiem odróżnić margerytki od rumianka ! Jedno Wam mogę obiecać ! ogromną ilość mojej gadaniny, śmiechu i informacji. Informacji o domowych sposobac

Kłamstwa

Jestem Joe i chce się z Wami podzielić moją historia. Mam śliczna i cudowną żonę Mel oraz synka Williama. Wiodę normalne życie pełne przygód z życia synka, obowiązków męża i nauczyciela. Mam wielu przyjaciół w tym Bena.  William kocha autka, jak każdy chłopak, ma jednak bardzo dobry wzrok i podczas przejażdżki zauważył auto mamusi. Wiadomo,że trzeba mamie zrobić niespodziankę. Ta niespodzianka ma jednak wpływ na moje późniejsze życie. Bo nagle Ben upadł a William ma atak astmy. Od tego dnia zaczyna się mój koszmar pełen nerwów, łez i obaw. "Nie powinnaś cały czas tańczyć jak Ci zagra. Może raz na jakiś czas niech on zobaczy, jak to jest, kiedy nie wie, gdzie jesteś, a nie na odwrót."   Ben znika a moje życie nabiera dziwnego obrotu. Ktoś korzysta moich social mediów, szpieguje mnie i grozi. Nie wiem komu mam ufać a komu nie.. Książka pełna jest akcji, emocji i współczucia.  Czyta się ją bardzo szybko.Narracja jest miła i przyjemna. Całość dynamiczna a konie

Kości proroka

Kości proroka to 3-wątkowa historia, którą poznamy idealnie dzięki Aktom sprawy czyli mapie myśli: Wątek 1. 1. B ułgarski Płowdiw - tu toczy się śledztwo w sprawie morderstwa polskiego posła . Przemysław Tarkowski potrzebuje wyjaśnienia swojej śmierci. Ukrzyżowany niczym Jezus. Na ciele dziwne znaki. Wyniki sekcji wskazujące na Jana Chrzciciela. Zginął w teatrze antycznym. Czy to mafia? Co się stało ?  2. Margarita- detektyw, który wiele dziwnych sprawa ma już rozwiązanych. Jej problemy polegają na kontakcie z matką i historii sprzed 8 lat. Czy uda jej się rozwiązać sprawę?                "Mieszkam w Pułapce. Tak się nazywa ta plątanina uliczek, gdzie nie chce przyjechać żaden taksówkarz.  Ten, który mnie tu przywiózł od razu wyzerował licznik"  Wątek 2.  1.  XII wiek,Cesarstwo Bizantyjskie. Spotykamy bogomiłów , którzy wędrują do Konstantynopola. Ich celem jest dwór Cesarza. Mają za zadanie dostarczenie Tajemnej Świętej Księgi.  2. Brat Cyryl chce zan