Przejdź do głównej zawartości

Szeptucha



Cześć wszystkim ;)
Jestem Gosia i właśnie ukończyłam studia medyczne ! TAK BRAWO JA!
Musicie coś o mnie wiedzieć bo to tak nie ładnie tylko tyle powiedzieć i zabrać Was do książki. 
Więc tak.. po pierwsze NIE wierzę w Bogów..ani żadne zabobony.
Po drugie..muszę odbyć praktyki i wiecie co ? Mama załatwiła mi praktyki u SZEPTUCHY !!! rozumiecie to? Mam wciskać ludziom kit, że jakiś kamyk może ich uleczyć. I na dodatek moją najlepsza przyjaciółka twierdzi, że to najlepsza szeptucha. Szkoda tylko, że mieszka na jakiejś wsi gdzie jest pełno kleszczy i bakterii. O matko. I co najgorsze mam spędzić tam cały rok !! Nie wiem po co tam idę skoro chcę być lekarzem.
W sumie to boję się trochę tej szeptuchy..bo co jeśli tam nie ma ubikacji ? Ona sama to pewnie stara babuleńka, która nie będzie umiała internetu. Po co ja tam jadę, przecież ja nie umiem odróżnić margerytki od rumianka !
Jedno Wam mogę obiecać ! ogromną ilość mojej gadaniny, śmiechu i informacji. Informacji o domowych sposobach na leczenie,
"Czarny bez jest doskonały na przeziębienia. Jeden kieliszek przed snem i możesz zapomnieć o katarze" 
Dodatkowo oferuję pełną gamę emocji i to takich prawdziwych nie udawanych ;) oraz masę przygód. Dostaniecie naukę o zaufaniu ale też o naszych tradycjach, które niestety idą w zapomnienie.
"Rozumiem, że w dużym, nowoczesnym mieście folklor i przesądy znikają. Jednak tu wciąż są żywe." 
Polecam Wam przeczytać " Szeptuchę" to jestem jej główną bohaterką i potrzebuję Waszych rad.
A teraz znikam, bo Baba Jaga chce pędów sosny.


"Szeptucha" to genialna książka, która w czasach wielkich metropolii przypomina o folklorze, obyczajach i ziołolecznictwie. "Medycyna zrobiła się bardzo droga. Każde badanie i zabieg generuje olbrzymie koszty." Do tego dodajmy nasze olbrzymie kolejki :P Więc może pora znów sięgnąć do natury ?
Lektura w zabawny sposób zachęca do poznania tego co było kiedyś i kusi aby spróbować. Dodatkowo do serii jest "Sekretnik szeptuchy", w którym sami możemy robić notatki ale też korzystać z dobrych rad natury. Sekretnik jest wykonany w prosty, przejrzysty sposób tak by było nam łatwo z niego korzystać. Po przeczytaniu "Szeptuchy" moje pierwsze rady już zaistniały w sekretniku ;) A Twoje?
Gorąco polecam zarówno "Szeptuchę", która rozpoczyna serię " Kwiat paproci" jak również " sekretnik szeptuchy", który zdradzi Wam gorące fragmenty a przy okazji zachęci do zabawy w quizy.

Jeżeli chcecie poznać przygody Gosi, dostać miłą lekcję historii a przy okazji zrozumieć tajniki przyrody...to zachęcam do konkursu, który jest na instagramie ;) ( link u góry strony). 
Zapewniam, że czeka na Was wciągająca lektura! 


Za zaufanie oraz książki dziękuję Wydawnictu WAB!
A książki w super cenach możecie znaleźć na stronie wydawnictwa: https://www.gwfoksal.pl

Komentarze

  1. "Szeptuchę" czytałam jakiś rok temu i bardzo mi się podobała! Uwielbiam takie słowiańskie klimaty :D Muszę kiedyś sięgnąć po pozostałe części ;)

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie ! nie byłam przkeonana do serii a teraz się zakochałąm !

      Usuń
  2. Nigdy nie planowałam sięgnąć po tę serię, ale ostatnio tak bardzo mnie prześladuje... Po Twojej recenzji to obowiązkowo muszę po nią sięgnąć. 😉

    Pozdrawiam,
    Monia z www.onalubi.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie byłam przekonana do tej serii na początku a teraz jestem zakochana ! naprawdę jest super ;)
      Ps..proponuję dodać nasze blogi do obserwacji co by łatwiej z zyciu nam było :P

      Usuń
  3. Jeszcze nie czytałam tej serii Kwiat paproci, bardzo dużo osób mi ją polecało. Więc napewno sięgnę po tę pozycje jak tylko uporam się ze stosem hańby😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam całym serduszkiem ;) pierwszy tom do wygrania na moim ig ;)

      Usuń
  4. Mniej więcej roku temu czytałam Szeptuchę, serii nie dokończyłam i nie dokończę. Pomysł autorki był świetny, wreszcie mamy doczynienia z polskimi legendami, ale wykonanie było bardzo przeciętne. Zbyt infantylni i denerwujący bohaterzy odepchali mnie od kolejnej lektury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem dopiero po pierwszym tomie, zobaczymy co będzie dalej ;) moze znasz inne takie ksiązki ?

      Usuń
  5. Kolejny raz słyszę o książce tak dużo, a nie wiem o czym ona jest. Z tego całego rozgłosu o niej, myślałam, że jest bardzo ciekawą lekturą, jednak osobiście niezbyt mnie zainteresowała.
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest o ziołolecznictwie , przygodach Gosi i folklorze ;) Jak dla wydaje sie fajna ale kolejny tomy przede mną.

      Usuń
  6. Bardzo podobał mi się wykreowany swiat przez autorke. Moim zdaniem super pomysl! Głowna bohaterka byla troche irytujaca, ale dalo sie przezyc. Na pewno z czasem siegne po dalsze czesci. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bohaterka jest taka.. przewrażliwiona ale widzę,ze jest na wzór niektórych dzisiejszych nastolatek.

      Usuń
  7. Uroczo to rozpisałaś 😍 niestety Szeptucha już przeczytana 😢

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tlyko sesja minie, obiecuję recenzję kolejnych tomow ;)

      Usuń
  8. Jaki świetny pomysł na recenzję, aż mam większą ochotę przeczytać tę książkę! <3
    Pozdrawiam,
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysł na post! A za Szeptuchę muszę się w końcu zabrać :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałam recenzja 😍 ja Szeptuchy nie czytałam ale mam nadzieje że uda mi się w wakację wszystko nadrobić 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do wczoraj trwał konkurs można było ją u mnie wygrac ;) mozę się załapałąs ?

      Usuń
  11. Świetna recenzja i genialny wstęp :) Cała seria już czeka n mnie na półce i wkrótce się za nią zabieram, będzie chyba dobrze!
    Justyna z http://livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. będę czekać na recenzje ;) i zapraszam do obs ^^

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kłamstwa

Jestem Joe i chce się z Wami podzielić moją historia. Mam śliczna i cudowną żonę Mel oraz synka Williama. Wiodę normalne życie pełne przygód z życia synka, obowiązków męża i nauczyciela. Mam wielu przyjaciół w tym Bena.  William kocha autka, jak każdy chłopak, ma jednak bardzo dobry wzrok i podczas przejażdżki zauważył auto mamusi. Wiadomo,że trzeba mamie zrobić niespodziankę. Ta niespodzianka ma jednak wpływ na moje późniejsze życie. Bo nagle Ben upadł a William ma atak astmy. Od tego dnia zaczyna się mój koszmar pełen nerwów, łez i obaw. "Nie powinnaś cały czas tańczyć jak Ci zagra. Może raz na jakiś czas niech on zobaczy, jak to jest, kiedy nie wie, gdzie jesteś, a nie na odwrót."   Ben znika a moje życie nabiera dziwnego obrotu. Ktoś korzysta moich social mediów, szpieguje mnie i grozi. Nie wiem komu mam ufać a komu nie.. Książka pełna jest akcji, emocji i współczucia.  Czyta się ją bardzo szybko.Narracja jest miła i przyjemna. Całość dynamiczna a konie

Kości proroka

Kości proroka to 3-wątkowa historia, którą poznamy idealnie dzięki Aktom sprawy czyli mapie myśli: Wątek 1. 1. B ułgarski Płowdiw - tu toczy się śledztwo w sprawie morderstwa polskiego posła . Przemysław Tarkowski potrzebuje wyjaśnienia swojej śmierci. Ukrzyżowany niczym Jezus. Na ciele dziwne znaki. Wyniki sekcji wskazujące na Jana Chrzciciela. Zginął w teatrze antycznym. Czy to mafia? Co się stało ?  2. Margarita- detektyw, który wiele dziwnych sprawa ma już rozwiązanych. Jej problemy polegają na kontakcie z matką i historii sprzed 8 lat. Czy uda jej się rozwiązać sprawę?                "Mieszkam w Pułapce. Tak się nazywa ta plątanina uliczek, gdzie nie chce przyjechać żaden taksówkarz.  Ten, który mnie tu przywiózł od razu wyzerował licznik"  Wątek 2.  1.  XII wiek,Cesarstwo Bizantyjskie. Spotykamy bogomiłów , którzy wędrują do Konstantynopola. Ich celem jest dwór Cesarza. Mają za zadanie dostarczenie Tajemnej Świętej Księgi.  2. Brat Cyryl chce zan